Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer XENYX 502PA aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer XENYX 502PA aansluiten

Ik wil graag tweemaal stereo In benutten ( moederbord PC en extra geluidskaart PC), zodat ik kanalen kan "filteren". Ook wil ik dan een microfoon aansluiten via de XLR. Is het mogelijk dat ik dan een speakerset aansluit én headphones zonder mijzelf horen over de headphones? En kan ik dan over mijn speakers wat anders afspelen dan mn headphones? Of moet ik dan bijvoorbeeld de Devine MX6 aanschaffen?

Bij het bouwen van mijn aankomende computer wil ik ook graag een mengpaneel aanschaffen, zodat ik een (nog aan te schaffen) microfoon aan kan sluiten (liefst via mengpaneel) op mijn computer. Mijn idee is om naast de audio in/out van het moederbord ook een extra geluidskaart erbij te prikken, zodat ik bijvoorbeeld Teamspeak of skype via het ene kanaal van het mengpaneel kan aansturen, en games, muziek of films via het andere.

Het mooiste zou dan zijn als ik mijn headphones (Beyerdynamic DT770pro) kan aansluiten en ook een setje speakers. (waarschijnlijk 2.1)

Denken jullie dat de setup die ik in gedachte heb mogelijk zal zijn?

Bedankt!

Je zal op je computer (per programma) moeten aangeven op welk geluidskaart deze programma de boel afgespeeld moet worden (daar is geen mengpaneel voor nodig).
    Waarom microfoon via mengpaneel (extra ruis) en niet direct in een (goede) extern geluidskaart?

Comment

Dat instellen in de software daar weet ik van inderdaad. Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar een niet-XLR microfoon, een USB microfoon, welke dan dus eigenlijk ook niet de geluidskaart in gaat.

Het mengpaneel heb ik in gedachte om wanneer ik snel even mijn geluid harder of zachter wil zetten van een van de sources, dat dat ook kan, dat ik dan niet hoef te alttabben om dat te kunnen doen.

Comment

Working...
      X