Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar allround monitors voor studio/film/muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opzoek naar allround monitors voor studio/film/muziek

Hallo!

Ik ben op zoek naar een studio monitor wat ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken, Zo wil ik monitors gebruiken voor de mastering van mijn muziek maar ook wil ik lekker muziek kunnen luisteren en af en toe een film kijken. Ik vroeg mij af of vooral voor het laatste studio monitors wel geschikt zijn. Kan iemand mij misschien een set monitors/speakers aanraden? Zelf zat ik te denken aan een set KRK 6 G2

Groet,

Cyriel

Originally posted by Strentin View Post
    Hallo!

Ik ben op zoek naar een studio monitor wat ik voor meerdere doeleinden kan gebruiken, Zo wil ik monitors gebruiken voor de mastering van mijn muziek maar ook wil ik lekker muziek kunnen luisteren en af en toe een film kijken. Ik vroeg mij af of vooral voor het laatste studio monitors wel geschikt zijn. Kan iemand mij misschien een set monitors/speakers aanraden? Zelf zat ik te denken aan een set KRK 6 G2

Groet,

Cyriel
    Beste Cyriel,

Zelf heb ik ook een set KRK 6 G2 en deze bevallen mij erg goed. Het zijn (goede) studio monitoren die je zeker kan gebruiken voor het masteren van muziek (leer wel je monitoren kennen ;) ).

Soms gebruik ik ze ook voor het luisteren van muziek, en mijn vader (heeft geen verstand van muziek, maar luistert wel veel en heeft veel verschillende speakers gehoord) en ik vinden er een erg mooi geluid inzitten. Neem dit soort informatie wel met een korreltje zout, want wat voor de één goed klinkt vindt de ander bagger.

Voor film kijken heb ik ze nooit echt gebruikt, maar ik denk dat je dat prima met deze monitoren kan doen.

Zelf zou ik, had ik weer de keuze, voor dit setje gaan. En zou hem ook iedereen aanraden. TENZIJ je flink wat geld hebt liggen, dan zijn er natuurlijk betere sets.

Veel plezier in ieder geval, met welke monitoren je ook kiest. Want het blijft toch een kwestie van smaak.

Greetz,

Speaker

Comment

Mocht je zoals hierboven al staat een flinke smak geld hebben liggen raad ik je de event 2030 aan. Even korte persoonlijke mening:

De events zijn echt geweldige monitoren. Ongelovelijk gedetaiieerd, een bijna perfect stereobeeld en diepe doch strakke bas. Wel heel iets afgerond maar alsnog erg gedetailleerd.
      Door de zacht aanvoelende hoge tonen, het ruime frequentiebereik aan de onderkant vant specteum maakt hem ook perfect voor muziek luisteren. Let alleen wel, als je je muziek via streaming luistert ben je heel snel over op cd's. Met een echt goede cd speler met mooie ad converter en een klein beetje volume durf ik te zeggen dat het elke andere monitor in dezelfde prijsklasse en zelfs wat hoger wegspeelt. Geen een monitor die ik heb verleken gad dezelfde mooie zachte hoge tonen en dezelfde diepe strakke bas als de 2030.

Als je van goede muziek houd, en van kwaliteit, spaar even door voor de 2030s.

Nog als afsluiter; ga zelf luisteren, dan pas weet je het zeker.

Comment

Working...
      X