Hallo,
Ik heb nieuw op dit forum, ik doe wel veel met muziek, alleen ben ik niet echt ervaren.
Ik heb een vraag over een setje dat ik wil maken:
kunnen 2 van deze boxen:
speakers
( 200-350 watt RMS )
Op deze versterker?:
versterker
8 Ohm: 2x 350 watt
Ik hoorde dus dat je een versterker van ongeveer 2x de RMS van de boxen moet hebben.
Heb ik dit nu (de boxen zijn 350 en de versterker 2x350 dus 700) of moet je het zien dat ik al 2x 350 watt boxen heb en dat ik dus een 2x 700 versterker nodig heb?
Dat laatste lijkt mij niet maar ik vraag het voor de zekerheid maar.
En dan nog iets.
Ik heb muziek nodig voor in de keet, en heb ik met deze boxen een goede keus of is dit te hard/krachtig voor een keet?
Hij is ongeveer 30-40 vierkante meter.
De muziek moet wel goed geregeld zijn, dus ik hoef geen 2de hands setje dat kraakt enzo 'omdat het toch voor een keet is'.
Alvast bedankt voor een antwoord!
Ik heb nieuw op dit forum, ik doe wel veel met muziek, alleen ben ik niet echt ervaren.
Ik heb een vraag over een setje dat ik wil maken:
kunnen 2 van deze boxen:
speakers
( 200-350 watt RMS )
Op deze versterker?:
versterker
8 Ohm: 2x 350 watt
Ik hoorde dus dat je een versterker van ongeveer 2x de RMS van de boxen moet hebben.
Heb ik dit nu (de boxen zijn 350 en de versterker 2x350 dus 700) of moet je het zien dat ik al 2x 350 watt boxen heb en dat ik dus een 2x 700 versterker nodig heb?
Dat laatste lijkt mij niet maar ik vraag het voor de zekerheid maar.
En dan nog iets.
Ik heb muziek nodig voor in de keet, en heb ik met deze boxen een goede keus of is dit te hard/krachtig voor een keet?
Hij is ongeveer 30-40 vierkante meter.
De muziek moet wel goed geregeld zijn, dus ik hoef geen 2de hands setje dat kraakt enzo 'omdat het toch voor een keet is'.
Alvast bedankt voor een antwoord!
Comment