Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer set, kan dit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer set, kan dit?

Hallo,

Ik heb nieuw op dit forum, ik doe wel veel met muziek, alleen ben ik niet echt ervaren.
    Ik heb een vraag over een setje dat ik wil maken:

kunnen 2 van deze boxen:
    speakers
    ( 200-350 watt RMS )

Op deze versterker?:
    versterker
    8 Ohm: 2x 350 watt

Ik hoorde dus dat je een versterker van ongeveer 2x de RMS van de boxen moet hebben.
    Heb ik dit nu (de boxen zijn 350 en de versterker 2x350 dus 700) of moet je het zien dat ik al 2x 350 watt boxen heb en dat ik dus een 2x 700 versterker nodig heb?

Dat laatste lijkt mij niet maar ik vraag het voor de zekerheid maar.

En dan nog iets.
    Ik heb muziek nodig voor in de keet, en heb ik met deze boxen een goede keus of is dit te hard/krachtig voor een keet?
    Hij is ongeveer 30-40 vierkante meter.
    De muziek moet wel goed geregeld zijn, dus ik hoef geen 2de hands setje dat kraakt enzo 'omdat het toch voor een keet is'.

Alvast bedankt voor een antwoord!

Als je wat meer in het wat betere segment zit mag je versterker inderdaad 1,5 tot 2x zo zwaar zijn als de speaker. LET WEL OP! Je moet dan niet gaan clippen met de versterker en er echt goed naar luisteren hoe en of je de speaker te zwaar belast.

Als je dus 2x een ( goede ) speaker hebt van 500 watt heb je dus een ( goede ) versterker nodig die 2x 750 a 1000 watt levert. Voor elke speaker een eigen aansluiting.

Als de muziek wel goed moet zijn voor je ''keet'' is het maar net waar je tevreden mee bent. Ik ben er niet zoon fan van maar voor dat wat je moet betalen is het wel een leuk kastje. Maar hey je betaalt dan ook maar erg weinig dus verwacht geen wereld wondere. Daar betaal je bij deze speaker namelijk niet voor.

Comment

Wat je dus eigenlijk zegt, is dat ik beter iets zwaardere boxen kan kopen of een iets minder zware versterker, omdat het geen goede kwaliteit is?

Comment

Working...
      X