Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze voor welke In - ears

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze voor welke In - ears

Hallo,

Ik ben al een paar weken aan het kijken voor nieuwe in ears oortjes. Ik gebruik ze gewoon voor alledaagse dingen en voor bijv. op de fiets en op school.
    Zelf ben ik dj en wil ik dus wel graag goede oortjes met een goede geluidskwaliteit.

Nu heb ik nog 2 paar oortjes over waar ik tussen twijfel.
    Het zijn 2 erg verschillende in - ears maar alle bij lijken ze me wel goed.

De eerste is de: Beats By Dre urBeats Black oordopjes
    Beats urBeats koop je bij Bax Music met 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

De tweede is de: Shure SE215-CL gesloten in-ear oordoppen transparant
    Shure SE215 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Mijn eisen voor de oortjes zijn:
    - goede bas
    - heldere mid en high tonen
    - goede draagwijze
    - sterk materiaal

Aan de ene kant lijken de beats me prima omdat ze denk ik wel van goede kwaliteit zijn en ook een lekkere bas hebben.

Aan de andere kant lijken de shure me ook goed omdat ze erg heldere tonen schijnen te hebben maar wel weer minder bas.

Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken?

Alvast bedankt!

zelf ben ik niet ervaren met in ears maar ik kan je wel zeggen dat je de beats niet moet nemen het zijn ook niet officele in ears maar gewone rubberen oortjes en het is beats je betaald voor het merk maar wat krijg je ervoor? oortjes die je ook ergens anders ook kan kopen voor 10 euro en dan gewoon een beats logo er op tekenen.

voor alle daags gebruik zou ik toch een andere nemen. bijvoorbeeld deze.

ik heb niet deze oortjes maar ik heb wel de tma 1 van aiaiai en die is perfect goede isolatie ziet er goed uit goede geluids kwaliteit met goede zware bas niet opgepompt zoals bij beats. de oortjes hebben ook verwisselbare oordoppen dus dan kan je het perfecte formaat vinden voor je oren.

als je echt veel draait dus echt meer dan 2 keer per week op een feest kan je goed naar echte in ears kijken. in ears van shure zijn erg goed maar ik zou toch eentje nemen van een hoger prijs segment.

maar zelf zou ik toch echt voor een koptelefoon gaan. goed comfort, makkelijk af en op te zetten, ziet er goed uit, schiet niet opeens plop uit je oren maar blijft stevig zitten op je hoofd. en het beste is dat de drivers het geluid in veel richtingen sturen waardoor het niet direct in je oor komt. bij in ears is het zo dat het geluid direct in je trommel vlies komt. dus als jij opeens per ongeluk het geluids niveau kei hard zet doet dat wel even pijn. je het dus meer kans op gehoor beschadiging. maar als je met goed verstand met je in ears omgaat en het geluidsniveau dan gebeurt dat niet.

Comment

Ik heb zelf de shures, en ben er erg tevreden over. Hoge tonen zijn helder, middentonen eveneens helder en de bas zoals ie hoort.
      Tis een kwestie van smaak, maar als je muziek wil horen zoals het bedoelt is zijn de shures een goede keuze. Wil je belachelijke bassen dmv een misvormde eq en goedkope componenten, ga dan voor de beats.

Comment

@ emil

Ik vraag me inderdaad af of je wel eens met een beetje fatsoenlijke in-ear gewerkt hebt.

Ik heb zowel een erg goede hoofdtelefoon als ook de standaard in-ears als ook de op maat gemaakte.

Persoonlijk vind ik de op maat gemaakte oortjes het aller fijnste. Het geluid de draag comfort alles is gewoon top en fijn.

Als standaard heb ik ook een setje van shure. Beetje als reserve voor als ik ze vergeten ben of wat dan ook. Klinken heerlijk. Niet zo gedetaileerd dan de op maat gemaakte maar het verschil is niet dat je zegt o jeeh o jeeh. Zitten gewoon goed en blijven prima in je oren zitten. Als het om draag comfort gaat vind ik een oortje fijner dan een hoofdtelefoon.

Ook is het natuurlijk pure onzin om te zeggen deze oortjes zijn goed want ik heb er een hoofdtelefoon van en die is fijn. Zijn 2 totaal verschillende producten.

Vroeger ook nog eens een setje van sennheiser gehad de i6. ( nu verbeterde i60 ) en die waren toch ook erg fijn. Zeker gezien de kosten ervan. Reden dat ik ze niet meer heb. Tja versleten. Na een paar jaar intensief gebruik was het gedaan met de oortjes. maar dat was ook echt wel dagelijks gebruiken.

Kortom ik zou kiezen tussen de shure 215 en de sennheiser i60.

Heb nu zelf de shure s425 paar stapjes hoger maar dat betaal je dan ook meer dan dik genoeg.

Comment

Working...
        X