Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidskaart niet sterk genoeg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidskaart niet sterk genoeg?

Heey alle,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn korte vraag. Als ik tijdens het mixen ga opnemen heb ik altijd geluiden soms dubbel klinken of dat een kick een beetje blijft hangen als ik het terug luister. Eerst dacht ik dat dit render fouten waren van het programma (virtual dj). Maar nu denk ik dat het misschien mijn geluidskaart kan zijn. Ik ben nu aan het overwegen om of een nieuwe laptop te halen of een nieuwe geluidskaart. Graag wil ik weten of er misschien iemand is die het zelfde probleem heeft gehad of iemand die weet of het wel echt aan me geluidskaart ligt. Ik heb btw de software legaal op me laptop staan en heb ook contact met ze gehad. Ze zeiden dat ik een andere driver kan proberen. Dat had ik gedaan maar het probleem blijft.

Hey,

Maak je gebruik van ASIO drivers?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Hey,

Maak je gebruik van ASIO drivers?
      Heey, ja daar maak ik gebruik van :) zijn ook up to date

Comment

Heb je de buffer settings van de asio driver hoog staan misschien?
        Te laag en de boel gaat kraken. Te hoog en je hebt vertraging in geluid.
        Er is een website met informatie maar daar mag ik niet naar verwijzen. :)

Comment

Heb je de buffer settings van de asio driver hoog staan misschien?
          Te laag en de boel gaat kraken. Te hoog en je hebt vertraging in geluid.
          Er is een website met informatie maar daar mag ik niet naar verwijzen. :)
          Ik heb hem wel eens verlaagt ja, maar misschien nog niet ver genoeg. Ga nog eens kijken misschien is dit het probleem ja :) thanks man

Comment

Nog even over het "dubbel" klinken.
            Waarschijnlijk hoor je het direct signaal en het vertraagt signaal. (Stereo mix misschien?)
            1 van beide niet weergeven (en zeker niet opnemen) kan helpen. :)

Comment

Nog even over het "dubbel" klinken.
              Waarschijnlijk hoor je het direct signaal en het vertraagt signaal. (Stereo mix misschien?)
              1 van beide niet weergeven (en zeker niet opnemen) kan helpen. :)
              In deze mix kan je het goed horen: https://soundcloud.com/beyond-lights...uskool-mixtape zijn dat dubbele signalen? Want het gekke is als ik gewoon een beetje ga oefenen dan heb ik er geen last van pas met opnemen begin ik het te horen en als het de signalen zijn kan ik dat dan aanpassen in virtual?

Comment

Nu heb ik sowieso moeite om in dit soort muziek te horen wat de bedoeling is of wat fout gaat (zit vaak tjokvol met reverb en delay) maar vermoed dat je setup niet correct staat voor opname.
                Of en hoe je dit kunt aanpassen is afhankelijk van hoe je de boel hebt opgezet (aangesloten en wat je gebruikt).
                Wellicht heb je iets aan dit stuk:

Comment

Nu heb ik sowieso moeite om in dit soort muziek te horen wat de bedoeling is of wat fout gaat (zit vaak tjokvol met reverb en delay) maar vermoed dat je setup niet correct staat voor opname.
                  Of en hoe je dit kunt aanpassen is afhankelijk van hoe je de boel hebt opgezet (aangesloten en wat je gebruikt).
                  Wellicht heb je iets aan dit stuk:
                  http://www.virtualdj.com/wiki/Record...J%20mixer.html
                  Ik ga dat stukje eens lezen. Heel erg bedankt! Heb er zeker wat aan gehad.

Comment

Working...
                  X