Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK 10S werkt niet naar behoren.. of doe ik iets fout?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK 10S werkt niet naar behoren.. of doe ik iets fout?

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een KRK 10s subwoofer.
    Al vanaf het eerste gebruik merk ik dat de subwoofer soms bij de eerste basskick in een "hardstyle"of "Jumpstyle" nummer het geluid overpowered uitstuurt en de vervolg kicks een flink stuk zachter uitstuurt. dit gebeurt vrijwel altijd bij ieder nummer. Soms merk ik ook dat de subwoofer er soms helemaal mee stopt voor een aantal seconden. mijn vraag is of iemand hier een verklaring voor heeft? is de ingebouwde amp miss niet in orde o.i.d?

mijn geluidsbron is 2x cdj850 + 1x djm700. alles is aangesloten met XLR kabels. De subwoofer wordt bijgestaan door 2x krk rokit 8 g2

ik heb een video gemaakt waarop bovengenoemde waar te nemen is: https://www.youtube.com/watch?v=PCO1...ature=youtu.be

tijdens de video opname heb ik mijn rokit 8 ontkoppelt van de subwoofer, en het signaal van het mengpaneel zo gezet dat hij alleen basfrequenties doorlaat. uiteraard op normaal niveau.

Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen

Mvg, Pietervd

De KRK rokit 8 zijn studio monitors en de KRK 10s een subwoofer om deze in de laag eventueel te ondersteunen.
    Je begrijpt dat dit geen fullrange PA speakers zijn voor een feestje?

Originally posted by pietervd View Post
    het signaal van het mengpaneel zo gezet dat hij alleen basfrequenties doorlaat.
    Hoe (en waarom) heb je dat gedaan?
    Last edited by BT-Studio; Wednesday-10-09-2014, 21:36.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      De KRK rokit 8 zijn studio monitors en de KRK 10s een subwoofer om deze in de laag eventueel te ondersteunen.
      Je begrijpt dat dit geen fullrange PA speakers zijn voor een feestje?

Hoe (en waarom) heb je dat gedaan?
      Puur ter illustratie voor het filmpje.

Dit is een foto van mijn opstelling.
      IMG_20140910_213859.jpg

Ik snap dat dit geen fullrange PA speakers zijn, en dat is ook uiteraard ook niet de functie van deze setup. Ik verwacht alleen op zijn minst een constante geluidsproductie van deze subwoofer zonder steeds verschil in output volume te krijgen tijdens tracks.

Ik krijg het gevoel dat de subwoofer het inkomende signaal ofwel "te hard" vindt, en hier dus tijd voor nodig heeft om om te zetten naar een acceptabel geluidsniveau.

Maar even terzijde... deze subwoofer met normale configuratie ( 80HZ en -6DB ) moet toch gewoon feilloos een constante basstoon produceren met constant volume niveau?

Comment

De hoeveelheid bas zal ook wel per nummer anders kunnen zijn.
        EQ gebruiken kan er ook voor zorgen dat bepaalde frequenties (laag) overstuurd worden.
        Bij alles normaal (dus ook op je mixer) ingesteld zouden ze zonder problemen een redelijk laag goed moeten weergeven.
        Is dit niet zo, dan zou ik ook denken dat er iets 'mis' is met deze sub.

Comment

Hoe heb je de boel aangesloten? De correcte manier is: mixer --> sub --> speakers.

Dan kan je gewoon je mixer fullrange laten uitsturen. Je sub pakt de lage tonen uit het signaal en stuurt de rest door naar je speakers. Laat de volumeknop van al je speakers maar op 0db staan, of iets lager als het nodig is, en begin maar bet de crossover op 80-100 Hz. Experimenteer en vind uit wat het beste klinkt in jouw kamer!

(Overigens, beetje zonde van al dat dure studioschuim wat op de muur zit als je je speakers zo hebt staan ;) )

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            De hoeveelheid bas zal ook wel per nummer anders kunnen zijn.
            EQ gebruiken kan er ook voor zorgen dat bepaalde frequenties (laag) overstuurd worden.
            Bij alles normaal (dus ook op je mixer) ingesteld zouden ze zonder problemen een redelijk laag goed moeten weergeven.
            Is dit niet zo, dan zou ik ook denken dat er iets 'mis' is met deze sub.
            Daar ben ik dus ook bang vor. Ik wacht even af of iemand op dit forum hier nog iets aan toe kan voegen, anders bel ik morgen even met bax-shop om te vragen over hoe of wat

Comment

Originally posted by larsholm View Post
              Hoe heb je de boel aangesloten? De correcte manier is: mixer --> sub --> speakers.

Dan kan je gewoon je mixer fullrange laten uitsturen. Je sub pakt de lage tonen uit het signaal en stuurt de rest door naar je speakers. Laat de volumeknop van al je speakers maar op 0db staan, of iets lager als het nodig is, en begin maar bet de crossover op 80-100 Hz. Experimenteer en vind uit wat het beste klinkt in jouw kamer!

(Overigens, beetje zonde van al dat dure studioschuim wat op de muur zit als je je speakers zo hebt staan ;) )
              Het staat inderdaad zo aangesloten. En de afstelling is ook nagenoeg zoals jij het beschrijft. Alleen lijkt het er op dat de sub zijn eigen te laat corrigeert waardoor de eerste baskick een stuk harder klinkt dan de daarop volgende... dit is erg irritant, en natuurlijk ook niet wat ik er van verwacht had.

Ik heb verder ook geen referentie dus ik kan ook niet echt zeggen of het bij een ander ook zo klinkt als bij mij... hoop dat ze bij bax hier iets over kunnen zeggen.

Btw dat studieschuim viel qua prijs nog wel mee, denk dat ik er alles bij elkaar 80 euro voor kwijt was ;)

Comment

Originally posted by pietervd View Post
                Btw dat studieschuim viel qua prijs nog wel mee, denk dat ik er alles bij elkaar 80 euro voor kwijt was ;)
                Denk wat Larsholm bedoeld is dat je met deze opstelling in akoestische zin je net zo goed die 80 euro op de muur had kunnen plakken. ;)
                Last edited by BT-Studio; Thursday-11-09-2014, 16:35.

Comment

Hoe hard stuur je je signaal uit op je mengpaneel? Als je je sub op 0 db hebt staan en je met +10 uitstuurt, ja dan schiet de limiter in (na de eerste kick dus) je sub aan en later de beveiliging (die periode zonder geluid). Heb je het probleem ook als je gewoon onder de 0db uitstuurt? (Dus alleen groene lampjes op je mengpaneel)

Comment

Working...
                  X