Announcement

Collapse
No announcement yet.

QSC K10 of K12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• QSC K10 of K12

Hallo

wat is het verschil ( buiten de groote van boxen ) tussen de K10 & K12 van QSC ?

http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

en zonder sub voor hoeveel man kan je hiermee een feestje spelen ? toch tot 100 man veronderstel ik.
    geeft de sub zoveel meer power erbij ?

thanks voor de tips :)

grts

Originally posted by gunther View Post
    Hallo

wat is het verschil ( buiten de groote van boxen ) tussen de K10 & K12 van QSC ?

en zonder sub voor hoeveel man kan je hiermee een feestje spelen ? toch tot 100 man veronderstel ik.

grts
    Als eerste is het heel erg moeilijk om er een sticker op te kunnen plakken van bam hier kan je 100 personen mee of maar 25 of 2000 personen. Zoals ik denk hier al een ontelbaar keer gezegd is. Dat ligt maar net aan wat voor soort feest, de locatie en wat de situatie is.

100 man ja hoor maar dan is het dus zeer zeker niet een boem boem disco me broek wappert feestje. Meer het niveau van een bbq of een wie weet bruiloft. Zeker met de k10 ga je gewoon laag missen. Dan klinkt het allemaal gewoon een flink stuk minder vol.

Alleen ben ik persoonlijk niet zoon qsc man. Neem bijvoorbeeld de euro aansluiting achterop of in mijn ogen nog erger de ventilator. Die dingen gaan door de jaren heen altijd dicht zitten. De versterker word heet en jawel je speaker houd op als je het niet kan gebruiken. ( of de ventilator gaat uit ) nu weet ik ook wel dat je dat bij moet houden maar handig vind ik het niet. Net als de onnodig vele knoppen en dingen die erop zitten. Ding moet herrie maken klaar.

Maar als dat het enigste was dan had ik daar misschien nog niet zoon moeite mee. De klank aan zich is niet echt verkeerd niet dat je denkt dat het niks is. Alleen is het gewoon niet zo mijn ding. Ik vind de db speakers ( vooral op hoger volume ) gewoon een stuk aangenamer blijven klinken.

Verschil 10 en 12 de 12 gaat gewoon een stukkie dieper. Geeft net wat meer punch ( bas wil ik het niet noemen of het nu een 12 inch db of qsc is. )

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      een boem boem disco me broek wappert feestje.
      haha, mooi omschreven.
      ok dus de K10 is best met sub erbij en de K12 zal iets meer laag geven maar uiteraard met een sub nog meer :)

kan dit trouwens ? 2 K12 en maar 1 sub erbij of is het telkens aan te raden om 2 subs erop aan te sluiten ?

Comment

Kan prima, ik heb diverse setjes van HK Audio met 1 sub en 2 x 12 inch speaker. Die sub is dan ook wel een 18 inch beest met 1200 watt vermogen maar bij de meeste feestjes (bruiloften ed) doet die maar op een kwart van het volume mee.

Ook ik ben geen QSC fan. Ik draai regelmatig voor een collega die met QSC werkt en op zich klinkt het helemaal niet verkeerd en het gaat echt belachelijk hard, maar op hoger volume klinkt het ook erg agressief en daar houd ik niet van. Maar datzelfde geldt voor merken als EV en JBL en dat zijn ook behoorlijk populaire merken, kwestie van smaak dus waarschijnlijk.

De euro connector bij QSC vind ik niet direct een probleem aangezien dat een gelockte connector is die je er niet zomaar uittrekt.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
          Kan prima, ik heb diverse setjes van HK Audio met 1 sub en 2 x 12 inch speaker. Die sub is dan ook wel een 18 inch beest met 1200 watt vermogen maar bij de meeste feestjes (bruiloften ed) doet die maar op een kwart van het volume mee.

Ook ik ben geen QSC fan. Ik draai regelmatig voor een collega die met QSC werkt en op zich klinkt het helemaal niet verkeerd en het gaat echt belachelijk hard, maar op hoger volume klinkt het ook erg agressief en daar houd ik niet van. Maar datzelfde geldt voor merken als EV en JBL en dat zijn ook behoorlijk populaire merken, kwestie van smaak dus waarschijnlijk.

De euro connector bij QSC vind ik niet direct een probleem aangezien dat een gelockte connector is die je er niet zomaar uittrekt.
          ok thanks voor de uitleg, ja smaken verschillen inderdaad. ik heb de K12 dit weekend eens uitgetest en die gaan wel heel hard en dat miste ik wat met mijn huidige boxen de JBL EON 515.
          de sub zal ik pas bijhuren ( 50 euro ) indien ik grotere feesten geef want met de 2 topboxen heb ik toch al redelijk wat vermogen.

thanks

Comment

Working...
          X