Announcement

Collapse
No announcement yet.

Controller aansluiten op actieve speakers en goed kunnen schakelen met koptelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Controller aansluiten op actieve speakers en goed kunnen schakelen met koptelefoon

Ik ben momenteel in het bezit van een reloop mixage controller en ik wil deze graag gaan aansluiten op actieve speakers als vervanging voor een versterker (die aan het overlijden is) en een tweetal oude slechte boxen.
    Nu dacht ik in eerste instantie om ze rechtstreeks aan te sluiten met kabel van rca naar jack. Ik heb het vermoeden dat dit qua afstand moet kunnen, namelijk 1,5 / 2 meter. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik nu ook vaak alleen de koptelefoon gebruik die ik dan aansluit op de versterker. Het lukt namelijk met verschillende programma's (waaronder winamp, media player, etc) niet om het geluid te sturen naar de koptelefoon aansluiting van de controller. Om toch op een eenvoudige manier gebruik te kunnen maken van alleen de koptelefoon vraag ik me af wat ik het best kan doen en welke apparatuur ik dan moet gebruiken om dit te realiseren.
    Nu heb ik het 1 en ander gelezen over studio monitor controllers, di boxen, signaal splitsers, extra audio interface, etc maar heb ik geen idee wat nu de eenvoudigste, en wellicht goedkoopste manier is om dit te realiseren, waarbij er zo min mogelijk kwaliteit verlies is.
    Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Originally posted by Kakkerlakkie View Post
    Het lukt namelijk met verschillende programma's (waaronder winamp, media player, etc) niet om het geluid te sturen naar de koptelefoon aansluiting van de controller.
    Laat ik vooropstellen dat ik deze controller niet ken.
    Uit je vraag maak ik op dat je de controler als audio interface wil gaan gebruiken.
    Als ik het goed lees heeft het 4 kanalen (waarschijnlijk dus 2 voor master en 2 voor hoofdtelefoon).
    Het zal dus een kwestie zijn van de juiste instellingen gebuiken (de 2 kanalen voor hoofdtelefoon indien gewenst) binnen de windows audio configuratie.
    En deze dan als default (zodat winamp e.d. ze kan gebruiken) instellen.

Comment

Beste,

Bedankt voor uw reactie. Ik gebruik de controller nu inderdaad als audio interface en het klopt inderdaad wat betreft de verschillende kanalen qua aansturing. Alleen de driver biedt niet standaard aan in Windows de kanalen apart of te gelijk aan te sturen. Met software zoals Traktor is dit geen probleem. En er zijn ook players (zoals foobar) die dit wel kunnen op basis van de asio driver, maar het is mij helaas niet gelukt om het geluid goed te sturen vanuit Windows, zodat ook Windows geluiden, Internetten, etc over beide wordt gestuurd. Ook met behulp van asio4all is dit niet gelukt.
      Daarom ben ik opzoek naar een alternatief, zodat ik het probleem niet in Windows oplos, maar met hardware. Ik denk dan bv aan het gebruik van een extra usb audio interface voor de aansturing van monitors/headphone, of wellicht een andere oplossing. Maar ik kom er niet goed achter wat nu het meest praktisch is. Mocht u nog ideeen hebben dan hoor ik het graag.

Comment

Hey Kakkerlakkie, zeg maar jij hoor. :)
        Een extra USB interface (of gewoon je interne geluidskaart als deze er in zit) zou inderdaad je probleem kunnen oplossen.
        Elk interface met hoofdtelefoon aansluiting zou werken voor je.
        Website van Bax ligt momenteel (weer) uit maar zal later wel een voorbeeld posten.
        Grt,
        Bill

Comment

Hoi Bill, wederom bedankt voor je snelle reactie. Interne (onboard) geluidskaart is niet best en geeft signaal storingen. Daarom niet een echt optie. Jouw advies lijkt me dan inderdaad een goed plan, gevoelsmatig zat ik daar ook al beetje aan te denken. Dan wordt het dus de actieve monitors + headphone aansluiten op een extra usb interface. Ben idd wel benieuwd naar een voorbeeld.

Comment

Voorbeeld 1
            Voorbeeld 2
            Welke is een beetje afhankelijk van wat je eventueel nog meer wil doen (Condensator microfoon opnemen? dan de behringer, line output opnemen? dan de Lexicon).
            Last edited by BT-Studio; Friday-19-09-2014, 12:29.

Comment

Ik ga sowieso niks doen met een microfoon en opnemen doe ik met traktor. Zie dat de levertijd ook vrij lang is voor de behringer, dus dat gaat de lexicon worden. Bedankt voor je hulp!

Comment

Working...
              X