Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alles nieuw en toch een kraak in het geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alles nieuw en toch een kraak in het geluid

Een paar weken geleden heeft onze dochter het een en ander aangeschaft, zodat zij met een goed geluid zou kunnen zingen, opnemen en terug luisteren.

Microfoon Devine BM600
    shockmount en popfilter
    Interface Steinberg UR22
    Koptelefoon Devine pro 2000
    Diverse kabels

Als zij normaal zingt, dan is er niets aan de hand, maar zodra zij iets harder gaat zingen, dan is er een kraak hoorbaar. Zowel via de boxen als via de koptelefoon (twee stuks) Van alles geprobeerd, maar geen verschil. Nu kunnen we natuurlijk met alles terug gaan, maar ik dacht laat ik het eerst eens hier vragen. Dus wie heeft een idee of we iets verkeerd doen of dat er iets stuk is???
    Last edited by RonCol; Saturday-20-09-2014, 16:47.

Dan staat de microfoon waarschijnlijk te hard. Ik neem aan dat je via de computer een opname maakt? Dan kun je in de software de microfoon waarschijnlijk zachter zetten, dat zou het probleem moeten verhelpen. Anders wat meer afstand nemen van de microfoon.

Comment

Bedankt voor de reactie. Het opgenomen geluid van de microfoon is echter al zo zacht dat bij het afspelen, haast niet te horen is dat er iets is opgenomen. Pas na het harder zetten van het geluid is het hoorbaar. Maar ook als er niet wordt opgenomen, maar bij directe weergave, dan is de kraak duidelijk hoorbaar in de koptelefoon. Ook de afstand is volgens mij voldoende, zeker 20 cm en anders wordt het opgenomen geluid nog zachter.

Comment

Misschien domme vraag hoor maar fantoom voeding wel aan toch?
        Welke ingang van de UR22 gebruik je en peak lampje brand niet bij harde zingen?

Comment

Originally posted by RonCol View Post
          Bedankt voor de reactie. Het opgenomen geluid van de microfoon is echter al zo zacht dat bij het afspelen, haast niet te horen is dat er iets is opgenomen. Pas na het harder zetten van het geluid is het hoorbaar. Maar ook als er niet wordt opgenomen, maar bij directe weergave, dan is de kraak duidelijk hoorbaar in de koptelefoon. Ook de afstand is volgens mij voldoende, zeker 20 cm en anders wordt het opgenomen geluid nog zachter.
          ik heb mijn audio (kan je een rig noemen) aardig ingewikkeld in elkaar zitten XD maar ik heb dit probleem ook gehad maar ik heb wat met inputs etc in mijn pc veranderd.

mag ik vragen welk opneem programma julie gebruiken hoe julie het aan de pc hebben hangen de configuraties van het programma etc.

dat piek lampje is ook wel erg fijn want het zijn geen microfoons die je in je mond moet stoppen zoals ik vaak mensen zie doen met van die handheld microfoons.

Edit: ik heb de behringer c-3 en daar gaat het pieklampje ook bij branden best heel erg snel als ik hard ga praten :\
          Last edited by (Daan)RandomStyleRecords; Saturday-20-09-2014, 21:34.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Misschien domme vraag hoor maar fantoom voeding wel aan toch?
            De linker mic ingang op de ur22 wordt gebruikt, de fantoomvoeding staat aan en het piek lapje brandt soms.

Comment

Ik weet dat mijn dochter het bijgeleverde programma niet meer gebruikt om dat dit te ingewikkeld was, maar welke ze nu gebruikt weet ik niet. Ook de configuratie moet ik even bekijken, dit is allemaal volgens de bijgeleverde instructies gedaan dus.... Ik moet hier echt even voor gaan zitten om uit te zoeken, ik kom hier nog op terug. Alvast bedankt voor het mee denken TOP

Comment

Working...
              X