Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker of interface?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker of interface?

Hallo Bax,

ik heb nu twee krk rp5 g3's gekocht en ik wil binnenkort ook de subwoofer (10s) aanschaffen. Ik wil ook gaan
    draaien met vinyl draaitafels en ik gebruik dan geen laptop. Ik zag dat er op de subwoofer een RCA uitgang is en die kan
    je vervolgens met de mixer verbinden. (Ik heb nog geen mixer) Gaat hierdoor de geluidskwaliteit achteruit, omdat je dan
    een unbalanced poort gebruikt?
    Ik weet ook niet echt het verschil tussen een versterker en interface. Bij de aanschaf van mijn 2 krk's zag ik bij een bundel
    de audio interface: Focusrite 2i2 USB staan. Kan je deze ook gebruiken zonder dat je een computer of laptop gebruikt? En
    hier zitten volgens mij ook geen RCA-uitgangen op? Op een mixer zitten alleen RCA uitgangen toch?

Ik wil dus alleen twee draaitafels + mixer aansluiten op mijn krk's. Moet ik hier een versterker (of interface) voor gebruiken of kan dit ook
    ook met een directe aansluiting van de subwoofer? Wat is beter?

alvast bedankt!

mvg,
    Huib

Hallo Huid,

De 10s heeft ook XLR in en uitgangen (balanced dus) die kun je beter gebruiken.
    Een beetje mixer heeft ook balanced uitgangen (XLR of TRS)
    Een (audio)interface heb je alleen nodig om te interfacen :) met je computer.

De KRK's zijn allemaal actief dus met ingebouwd versterker.

Comment

Ha Huib,

Op krksys.com staat de manual van de KRK 10s subwoofer http://www.krksys.com/manuals/subwoo...10s_manual.pdf.
      Pagina 7 laat zien hoe je de mixer moet aansluiten op de subwoofer en hoe je de subwoofer vervolgens doorkoppelt naar de KRK rp5 g3's.
      Kortweg: vanaf je mixer (waarop je de draaitafels hebt aangesloten) ga je met een kabel voor L en een voor R naar de subwoofer XLR / jack of RCA ingangen L en R. In de subwooferkast zit een filter die sublaag naar de interne luidspreker stuurt en de rest naar de uitgangen L en R. Vanaf deze uitgangen ga je met XLR / jack of RCA naar KRK rp5 g3's.
      Het beste gebruik je hiervoor XLR-kabels (die zijn gebalanceerd en geven de minste storingen).

Succes, Jan (de geluidsman)

Comment

Working...
      X