Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help!!!!! Opzoek naar Speakers voor schoolfeesten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help!!!!! Opzoek naar Speakers voor schoolfeesten.

Hallo allemaal.

Ik ben beginnende DJ en draai schoolfeesten. ongeveer 200 tot 500 man. Nu ben ik opzoek naar een Stevige set speakers het liefst 2 subs , 2 tops.
    Ik heb een budget van ongeveer 800 euro. Dit is wat aan de krappe kant maar er is al een hoop gegaan naar een degelijke Dj set. Helaas was dit een fout productie en heb ik hier al een paar keer problemen mee gehad.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Met vriendelijke groet,
    Pim

Heey Pim,

Hangen er geen speakers in de scholen zelf (want dat was vaak bij mij het geval) Want ik denk dat het misschien eerst slim is om je dj set goed te hebben, want daar heb je nog steeds problemen mee?

Comment

Mijn dj set is laatst terug gekomen van reparatie. Ze zijn volledig hersteld de onderdelen die fout waren vervangen. De school heeft speakers maar deze hebben te weinig vermogen om een goed geluid te geven. Tot nu toe zijn er nog geen fatale problemen mee geweest .de redenen van terug zending waren niet goed reagerende cue knoppen. Dit is gerepareerd.
      Ik krijg niet genoeg kracht uit de speakers in de school.

Comment

Een goede speakerset die voldoende gaat presteren voor 200 tot 500 personen ga je niet redden.

Hiervoor ga je niet eens iets vinden wat in de buurt komt. De aller goedkoopste oplossing en nee geen wereld wonderen maar gewoon een leuk basis setje zit.je al op een budget wat 4x hoger ligt.
        Met dit budget is her voor ons dus niet eens redelijk om er een beetje serieus naar te kijken

Heb je geen geld dan zal huren de enige andere optie zijn

Comment

Huren is inderdaad ook nog een goede optie. Momenteel moet ik het doen met 2 actieve 10 inches als ik het goed zeg. Hier doe ik het al een jaar mee maar ik vind het tijd voor iets zwaarders dan dat.

Comment

zelf dacht ik aan 2 Dap mc-15's en daarbij 2 daps MCB-15's. om mee te beginnen.

Comment

Dan lijkt het me her beste dat je inderdaad gaat huren. 800 euro lijkt heel wat maar met de wensen die je nu hebt gaat dat al op aan 1 topje.
              Hier heb je dan dus nog een top meer nodig en 2 en voor 500 man zelfs 4 bijbehorende subs.

Daarnaast denk ook aan kabels, statieven en eventueel hoezen en of wieltjes

Ik zou dan nu persoonlijk huren en sparen om in de toekomst zelf wat te kope

Comment

Met je voor gestelde set ga je 1 niet iets van kwaliteit in huis halen en 2 nog niet bijna een 200 personen van een fijn en prettig volume voorzien

Naar mijn mening mag je met een 75 man al in je handen klappen en dan heb ik het alleen over het volume. Het klinkt gewoon helemaal niet fijn netjes goed of wat dan ook.

Kortom in mijn ogen helemaal niet een oplossing waar je wat van hebt.

Je kan hier nu nog wel meer erg goedkope setjes plaatsen alleen zal het er niet beter op worden. Er is namelijk gewoon geen goede passende oplossing voor jou budget.

Wil je wat leuks. Kijk eens naar 2x dva s09 van db technologie met 2x een dvx d10.
                Te duur?
                Goedkoopste oplossing naar mijn mening is de dap soundmate 3. Inderdaad net niet 4x zo duur dan je budget

En zelfs daarmee gaat een 500 man hem niet worden. Tel dit maar tot een Max kleine 300 man

Comment

Ik vind uw advies goed maar zoals ik al meld ik ben een beginnende DJ ik zoek wat beters dan die 8/10 inch actieve speakertjes die er nu staan. Al zou ik klein beginnen en steeds verder uitbouwen denk ik zelf dat wat ik vermelde al iets meer kan dan dat.

Comment

Kijk. Jij stelt een paar eisen, en geeft daarbij een budget. Fatsoenlijke Pa speakers zijn gewoon duur, punt. Voor 800 euro heb je zoals ronnie al zegt een setje voor misschien 75 man met redelijke geluidskwaliteit.

De dap Mc series is een van de meest bekritiseerde series speakers buiten het skytec en omnitronic spul om. Het zijn gewoon kwalitatief mindere speakers. De meeste scholen hebben een redelijk budget om dingen als licht en geluid in 1 keer gewoon goed te regelen, zodat het spul gewoon jaren meegaat. Met die aanname durf ik te wedden dat in een grote aula die twee 10" speakers dat dap setje er uit speelt. (dat is namelijk niet zo heel lastig).

Mijn tip: Voor 500 man is het voor een beginnende dj niet rendabel een eigen set te hebben. Dat gaat je bakken met geld kosten, en dan wel hele grote bakken. Ik zou zeggen ga huren en speel de rekening uiteraard door aan de opdrachtgever...

Comment

Originally posted by Savage View Post
                      Ik vind uw advies goed maar zoals ik al meld ik ben een beginnende DJ ik zoek wat beters dan die 8/10 inch actieve speakertjes die er nu staan. Al zou ik klein beginnen en steeds verder uitbouwen denk ik zelf dat wat ik vermelde al iets meer kan dan dat.
                      Hoi Savage,

Ik snap wat je bedoeld. Wat je kunt doen, is voor jezelf goed uitdenken wat voor set je uiteindelijk wil hebben, en daar dan stap voor stap naar toe werken. Zoals andere hierboven al beschreven, je hebt voor 500 man al snel 2 toppen, en 2 subs nodig, en er is echt geen denkbare mogelijkheid waarin je dat gaat redden met 800,-. Wat je, naast huren kunt doen, is dat je begint met 2 goede toppen. Daar redt je het dus niet mee als je voor 500 man moet draaien, maar als het voor 75 man is, kom je een eind. Dat betekend dat je je kleine feestjes op korte termijn al zelf kunt draaien, en voor de grotere feestjes wat bij moet huren, totdat je ook dat bij elkaar hebt gespaard.

Een goedkope, redelijke optie voor toppen is de Gatt GAN 12A. Klinken redelijk goed, halen 119 DBA, en kosten je ca 360,- per top. Wat je ook kunt doen, is ietsjes doorsparen en deze jongens kopen:

RCF ART 712A MKII koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Deze klinken nog een stukje beter, hebben zonder subs al redelijk veel bas, halen 128 dBA (is dus 8 keer zo hard), maar zijn iets duurder. (in combinatie met een stel subs, die deze top bij kunnen houden, kom je met 2 van deze al aardig in de buurt van wat je nodig zult hebben voor 500 man).

De goedkope toppen van sky-tec, omnitronics, etc zou ik fijn laten staan. ja ze zijn goedkoop, maar ze klinken voor geen meter, en echt hard kun je ze doorgaans ook niet zetten (zonder dat je oren zeer gaan doen).

Wat ik je ook zeker aan zou willen raden, is als je een set op het oog hebt, kijken of je deze een keer kunt huren tijdens een van je optredens, zodat je voordat je ze koopt weet in hoeverre ze aan jouw wensen voldoen.

Succes

Comment

Wil je 500 man gaan doen dan kom je ook tekort met de rcf Art 712 top..is zeker een leuk kastje maar hij heeft ook zijn grenzen.

Voor 500 man, en je het goedkoop wil houden moet je al gaan kijken naar dap X-serie of iets dergelijks.
                        6/8 X15Hl subjes met 4 X12T topjes ga je 500 man wel halen, maar dit heeft ook nog een aardig prijskaartje.

Zoals Ronnie al zij kun je beter eerst 3 fatsoenlijke toppen kopen, en daarna wat subs.
                        Blijf weg van de Dap MC serie en dergelijke in die prijsklasse, klinken voor geen meter, maar daar is ook de prijs natuurlijk naar.

@ Steavey

Staar je niet blind op de specs, fabrikanten zijn natuurlijk ook verkopers.
                        + je hebt ook nog dingen zoals spreiding etc. om rekening mee te houden.

Comment

Working...
                        X