Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beperkt budget: hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beperkt budget: hulp nodig!

Ik heb een uitdaging.
    Ik heb een Synth (Yamaha Motif ES8 ), maar helaas geen fatsoenlijk geluidsysteem om het ding op aan te sluiten! Wordt gebruikt icm zang.
    Ben al paar jaar aan het sparen, maar helaas is het budget nog altijd nihil! Maak heel graag muziek, maar het is simpelweg niet te doen zonder spullen... :/ Noodgedwongen heb ik nu een antieke versterker (eigenlijk voor phono), een goedkoop mixertje van enkele kanalen en 2e hands speakers. Wel B&W, maar eigenlijk gewoon voor een stereo-setje. Geen gehoor dus! Kraakt en ruist aan alle kanten en ben de helft van het geluid van de synth kwijt...

Nu vraag ik mij af of ik met nauwelijks budget toch een kleine stap vooruit kan maken. Eventueel is 2ehands een optie! Wat is het minimale dat ik nodig heb? En wat is dan het minimale budget? (nb. heb dit vaker gevraagd aan mede-muzikanten, maar meestal krijg ik dan "oh, beperkt budget? Geen probleem! paar honderd euro voor dit, paar honderd euro voor dat en dan ben je voor een prikkie klaar!"... Maar als ik zeg beperkt budget, bedoel ik ook beperkt budget! Bij 150 euro houdt het wel op. Misschien kan ik er een keer 200 van maken. Maar het is dus niet in de orde van grootte van enkele duizenden! (wat door veel muzikanten dus gezien wordt als beperkt budget... :/ ).

Valt hier iets mee te doen? Of moet ik de droom voorlopig maar opgeven en stoppen met muziek maken :(.

U zou eens naar onderstaande link kunnen kijken.
    Daar kan de synt. alsmede een microfoon op worden aangesloten.
    Voor wat grotere optredens hoeft u dan alleen maar een paar actieve speakers bij te huren, en wellicht later er bij kopen.

Een lekker vol vermogen uit uw keyboard is een must voor iedereen die op een podium staat. Dat dit voor een lage prijs kan laat Behringer zien met de K1800FX. Vele mogelijkheden voor een schitterende prijs.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
      U zou eens naar onderstaande link kunnen kijken.
      Daar kan de synt. alsmede een microfoon op worden aangesloten.
      Voor wat grotere optredens hoeft u dan alleen maar een paar actieve speakers bij te huren, en wellicht later er bij kopen.

http://www.bax-shop.nl/keyboard-vers...t-details.html
      Kijk, dat is nu het type tips waar ik wat aan heb!! Wist niet eens dat zoiets bestond, dus dan vind je het ook niet snel.
      Dit zou wel eens ideaal kunnen zijn. Lijkt de moeite van het sparen waard. Ga het goed bekijken.
      Thx!

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
        Voor wat grotere optredens hoeft u dan alleen maar een paar actieve speakers bij te huren
        Heb je ook meteen een monitor ;)

Verder ben ik geluidsmannetje van een (kerk)band, wanneer zij ergens anders spelen dan in hun eigen kerk.
        Daar gebruikt de pianiste een compact PA-systeem voor de repetities en
        oefenen thuis. Hier sluiten ze dan hun elek. piano en microfoon op aan. Het setje fungeert bij optredens dan als monitor, die door het compact formaat niet zo opvalt.

Het nadeel van een keyboardversterker is namelijk dat deze zeer gericht is op keyboard gebruik en niet voor microfoon. Je mist ook het stereobeeld dat je wel graag wil hebben bij een synth.
        Nou wil ik niet zeggen dat die compacte speakersetjes de hemel in geprezen kunnen worden, maar het is wat allrounder.

Je zou ook gewoon eens naar Bax kunnen gaan om te kijken wat er met jou budget mogelijk is. Alle opties bij langs gaan.
        Want zeker als dit het enige is wat je uit kunt geven, lijkt het me een goede zaak dat je in ieder geval zeker weet dat je het goede koopt, toch?

Als (hobby)muzikant zeg ik sowieso: niet stoppen met muziek maken tot je alleen nog maar een plankje boven je hoofd hebt tegen de regen en verder helemaal niets...
        Er is echt wel een oplossing mogelijk. Marktplaats is er ook altijd nog!
        Last edited by Groninger; Tuesday-14-10-2014, 12:11.

Comment

Working...
        X