Announcement

Collapse
No announcement yet.

mijn eigen subwooferkast

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn eigen subwooferkast

beste,

ik zou graag een eigen subwooferkast in elkaar steken met een uitzicht als de 2 voorbeelden
    ben er nog niet aan uit of ik een 15 inch of 18 inch ga pakken
    wat ik wel al weet is dat ik een model wil dat lijkt op:
    http://static.bax-shop.nl/components...NQ_RS218B2.jpg of iets als

indien iemand bouwplannen hier voor zou hebben en deze zou willen delen, altijd welkom..
    het samensteken van de kast, bedrading en alle andere dingen daarrond zijn geen probleem
    indien iemand weet waar ik zo lege kasten zelf ook kan kopen mag dit ook wel gedeeld worden

Weet je wel zeker dat je zelf een kast wil gaan bouwen?
    Wat er voor het geld te koop is, kun je het moeilijk nabouwen.

Verder zijn er nog verschillende kast ontwerpen.. weet je er zelf iets vanaf?
    De eerste is hoorngelade kast van synq als ik het moet geloven, en de tweede een folded horn van peavey.
    En wel dus twee verschillende kasten.

Waarom voor dezen ontwerpen gekozen?
    Wat zijn je eisen?

Comment

het gaat meer om het plezier voor het te maken dan dat het om het geld draait eerlijk gezegd :D
      ja er is al genoeg ervaring maar nu wil ik gwn 1 of 2 subs maken met mn maat en die moeten er gwn vetwijs uitzien daarom deze keuze van de 2 types, ook mogen ze best variëren hoe ze er uit zien, naar 1 van die 2 zou ik wel willen uitgaan

de droom komt voor uit deze foto's :p

Comment

De eerste foto is een function one set ( gok ik snel en even )

Leuk in de jaren 80 en 90 maar ondertussen is het wel allemaal een beetje achterhaald.
        Vroeger werden namelijk grote kasten gemaakt. Drivers met kleinere spoelen en minder vermogen konden dan toch een hoger rendement halen. Nadeel was dus dat je een grote klank kast en een zo lang mogelijk hoorn probeerde te creeren zodat het maximale uit een speaker gehaald kon worden.

Nu de dag worden zelfs de subs met het jaar kleiner. Drivers krijgen wat grotere spoelen. De magneet word krachtiger en het vermogen hoger. Daarnaast gaat de driver er ook nog net wat beter mee om. Dit met nieuwe ontwerpen en zwaardere amps geeft dus kleinere, minder zware subs die harder gaan en beter klinken. Een nadeel aan een grote kast is namelijk ook zo dat je vaak moet inleveren op het strakke, nette klank. Ook is het zo dat hoe lager je wil gaan hoe groter je hoorn moet worden. Dus daarom gaan de oudere grote kasten vaak ook minder diep dan de nieuwere ontworpen kast.

Maar goed. Jij wil een muur van subs ( geen idee waarom )
        Ik heb nog wel wat ontwerpen van een stel lomp grote zware kasten. Zo hebben we zelf een folded hoorn gemaakt. Leuk kastje. Beetje het gecombineerde tussen een hoorn en frontloaded. Wij waren er wel tevreden over. Kosten vallen ook nog wel mee. Voor 1 dubbele 15 inch kast betaal je aan materiaal een goede 700 euro. Dan komt daar nog wel je tijd bij om ze te maken.

Nadeel van deze kast. Als je er echt wat lager mee wil gaan ( 30 hertz ) dan heb je er eigenlijk al 2 van nodig. Ook heeft het nogal wat voeten in aarde gehad om ze goed af te regelen. Maar dan heb je voor een leuk prijsje een leuke kast.

Word het nog wel steeds een duur grapje als je er een leuke muur van wil maken

Voor een vergelijking.
        Afgelopen weekend een feesttent gedaan voor 1500 man.
        4x dvx d12 top
        9x dva s09 sub

En dan op 98 a 100 db achter in de tent tegen zowat de achter wand aan. En dat past dan wel met gemak in een aanhanger met nog genoeg ruimte over voor een heleboel andere spullen.

Maar goed, Wil je het ontwerp. Dan stuur maar een pm dan komt da wel goed.

Comment

Working...
        X