Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker voor speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker voor speakers

Ik ben op zoek na een bijpassende versterker voor mijn speakers.
    Ik heb 5 full range speakers met allemaal rond de 300 watt rms en 8 ohm.

Mijn budget is onder de 250 euro (300 max.), ik zat te denken aan een van deze versterkers:
    behringer epx400 (234 euro)
    De EPX4000 van Behringer Europower is een professionele, 4.000 Watt, lichtgewicht stereo krachtversterker. Deze versterker maakt gebruik van de ATR (Accelerated Transient Respons) technologie.

of de sktec sky-3000-mk2 (269 euro)
    Vonyx VXA-3000 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Ik weet dat skytec geen goed merk is maar ik vroeg me af of deze serie beter is dan de spl's

Raden jullie mij aan een van deze versterkers te kopen of zijn er betere versterkers die ook voldoende vermogen kunnen leveren voor mijn speakers?

Mvg Jan

Originally posted by jan1 View Post
    Ik ben op zoek na een bijpassende versterker voor mijn speakers.
    Ik heb 5 full range speakers met allemaal rond de 300 watt rms en 8 ohm.

Mijn budget is onder de 250 euro (300 max.), ik zat te denken aan een van deze versterkers:
    behringer epx400 (234 euro)
    De EPX4000 van Behringer Europower is een professionele, 4.000 Watt, lichtgewicht stereo krachtversterker. Deze versterker maakt gebruik van de ATR (Accelerated Transient Respons) technologie.

of de sktec sky-3000-mk2 (269 euro)
    Vonyx VXA-3000 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Ik weet dat skytec geen goed merk is maar ik vroeg me af of deze serie beter is dan de spl's

Raden jullie mij aan een van deze versterkers te kopen of zijn er betere versterkers die ook voldoende vermogen kunnen leveren voor mijn speakers?

Mvg Jan
    Skytec is altijd een: nee!

Zelf heb ik geen goede ervaring met versterkers van Berhinger, heb nu 5 verschillende modellen gehad en die gingen allemaal
    binnen 2 jaar terug naar Behringer voor reparatie.

De algemene regel is dat je versterker ongeveer 1,5x tot 2x keer het vermogen moet hebben van je speakers.
    Dat zou betekenen dat, met speakers van 300 watt rms, je een 500-600 watt rms versterker nodig hebt.

Wat een mooie versterkerserie is voor het lagere budget is de DAP Palladium serie. Nette versterkers voor wat je ervoor betaald.
    Met jouw benodigde vermogen van 500-600 watt kom je dan bij de DAP Palladium p-1600 uit met 525 watt RMS op 8 ohm.

Die ligt met 374 euro een beetje boven je budget, maar hiermee haal je wel het meeste uit je speakers.

MAARRR er is ook nog één b-stock exemplaar beschikbaar voor 229 die alleen een beschadigde verpakking lijkt te hebben en gewoon 3 jaar garantie heeft.

Die voorgestelde Behringer heeft wel genoeg vermogen, alleen blijf ik mijn twijfels houden.
    Misschien kan Ronald je er meer over vertellen.

Nog een vraagje, ga je al die speakers te gelijk aansluiten, of heb je er gewoon 5. Wat ik trouwens wel een vreemd aantal vind ;)
    Last edited by Groninger; Thursday-23-10-2014, 17:06.

Comment

Was een typfoutje, ik bedoelde 4 speakers
      En dan 2 per kanaal parralel aansluiten
      Ik had trouwens nog een vraagje, ik ben ook op zoek naar een goede sub onder 150 euro (max.200)
      Hiervoor heb ik een andere versterker die 2x 280w in 8 ohm, 2x425w in 4 ohm en 1x 850w in bridge mode.
      Zijn de speakers/subs van behringer wel betrouwbaar? Want ik zat te denken aan een van deze subs:

behringer vp1800s

Devine b118
      Met de Devine B118 passieve subwoofer wordt het toevoegen van stevige sublage tonen geen probleem meer. De krachtige 18 inch woofer is een perfecte aanvulling op uw fullrange speakers en geeft geen krimp bij 900 Watt!

Ik wil deze graag in bridge mode 850w op die andere versterker gebruiken
      Welke van deze raden jullie aan, of kan ik beter een andere sub kopen?
      Last edited by jan1; Thursday-23-10-2014, 18:07.

Comment

Een goede sub onder de 150 euro ga je niet vinden.

Hiervoor krijg je wel een houte kistje met iets erin maar veel meer kan je het niet noemen. Dat kan ook niet voor dat geld.

De naar mijn idee onderkant is toch wel de b1800 of b1500.

Minder zou ik niet aan beginnen. Ja het kost war meer maar levert ook resultaten. Niet een wereld wonderen. Wel een leuke toevoeging

Comment

Waarom 4 toppen en 1 sub???
          Waarom niet gewoon een sub-top setje?

Comment

Wat ronennieshow zegt klopt; een subwoofer begint eigenlijk pas bij de b1500 / 1800 serie van Behringer. Dit zijn prima subs wanneer je budget beperkt is. De Paladium serie van Dap is een goede tip van Groninger. Deze serie is kwalitatief prima en erg betrouwbaar.

Kijk ook eens naar de VLP serie van American audio. Deze versterkers behoren toch wel tot de top van het instapsegment.

Comment

Working...
            X