Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peavey XR800F

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peavey XR800F

Hallo forum bezoekers,

Ik zit met een 2 tal vragen betreft of mijn mixer en speaker combinatie.

eerste vraag is: kan ik mijn powered speakers aansluiten en de interne EQ blijven gebruiken? Momenteel in bezit EV ZLX12P 2x en 4x ZX1 Passief. Bij grotere bijeenkomsten wil ik graag mijn EV ZLX12P erop aansluiten maar, wel met de EQ behoud. Als ik de speakers aansluit op de master out dan werkt de EQ niet erop zodoende weet ik niet welke connectie ik moet maken.

tweede vraag is: Hoe sluit ik een externe versterker aan op de mixer om meer power te hebben voor me 4 x 8 Ohm EV ZX1.

bij voorbaat dank.

Welke mixer?
    Output op ZLX12P is zelfde signaal als wat er binnen komt (wel de ingangen gemixed) maar zonder DSP.
    Hierop kan je ook een externe versterker op aansluiten (en daarop weer de ZX1).

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Welke mixer?
      Output op ZLX12P is zelfde signaal als wat er binnen komt (wel de ingangen gemixed) maar zonder DSP.
      Hierop kan je ook een externe versterker op aansluiten (en daarop weer de ZX1).

Het gaat om een Peavey XR800F mixer het is een wat ouder mixer maar, voor mijn doeleinde werkt ie goed.

Het punt is de interne amp is verboden met de interne eq dus mijn ZX1 werken goed daarop echter op de master out is de EQ niet instelbaar zodoende klinkt het totaal verschillend qua geluid.

Comment

Je zou er voor kunnen kiezen om twee DI-Boxen op de amp uitgangen van je mixer aan te sluiten. Voorbeeld
        Deze split het geluid tussen 'verder naar de ZX1' (out jack) en een gebalanceerd uitgang (out XLR) voor naar de ZLX12P.

Comment

Je zou er voor kunnen kiezen om twee DI-Boxen op de amp uitgangen van je mixer aan te sluiten. Voorbeeld
          Deze split het geluid tussen 'verder naar de ZX1' (out jack) en een gebalanceerd uitgang (out XLR) voor naar de ZLX12P.

:):) ik wil je eerst bedanken voor het meedenken en oplossingen aanbieden.

DI Box op de AMP aansluiten zover had ik niet eens aan gedacht!. als dit werkt dan ben je mijn held maar, weten we dit met zekerheid dat dit werkt voordat ik iets ga bestellen.

Comment

Als het niet werkt klopt omschrijving van product niet...

Comment

Als het niet werkt klopt omschrijving van product niet...
              Zojuist besteld Behringer DI Boxjes 2 stuks..

Comment

Originally posted by vegito View Post
                Zojuist besteld Behringer DI Boxjes 2 stuks..
                Nou mensen even een update

DI Boxen zijn binnen en het werkt zoals aangegeven geen spullen opgeblazen gelukkig :D. Ik ben er heel blij mee alles werkt zoals het moet EQ, FX, stereo geluid. Nooit gedacht dat deze DI Box mijn oplossing zou kunnen zijn. Bedankt voor het advies en expertise.

Wat me wel opvalt is dat ik de actieve speaker flink moet open zetten maar, dit komt mede doordat er -30 db aangestuurd wordt. Als iemand daarop nog een antwoord heeft graag maar, het is geen echt issue. Passieve boxen reageren gewoon normaal op het niveau.

nogmaals bedankt voor het advies en hopelijk kunnen meer mensen gebruik ervan maken.

Bax-Shop toppie voor het snel leveren en service.

Comment

Working...
                X