Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe sluit ik een Behringer CX-2310 aan ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe sluit ik een Behringer CX-2310 aan ?

Ben op zoek naar een stevige upgrade van mijn set , dat houd in dat ik van mijn devine trono 15 een combinatie wil samenbrengen op een willekeurige passieve sub(weet nog niet welke). Nu is het volgende dat ik een Devine D600 versterker wil kopen om ze daarop aan te sluiten. Nu heb ik de handleiding gelezen waarin het volgende staat : ''het is niet aan te raden om een passieve sub zonder filter erop aan te sluiten omdat het storing kan veroorzaken " en dus bleek het beste om er een crossover erop aan te sluiten . Nu heb ik eens gekeken naar crossovers en daaruit viel me deze op Behringer CX-2310. Nu ben ik eigenlijk niet geïnteresseerd in crossovers maar heb m dan toch nodig. eens op de foto's gekeken bleek dat er alleen maar xlr in en uitgangen zijn , wat moet in wat ? . Of heb ik per se 2 versterkers nodig , 1 voor de toppen en 1 voor de sub ?

Je crossover zet je tussen je mengtafel en je versterkers en zo kan je een specifieke versterker uitregelen voor het type speaker.

Comment

dus ik heb 2 versterkers nodig?

Comment

Ja.

Comment

en als ik een behringer europower epq 1200 erop aansluit , dan heb ik geen crossover nodig voor mijn top/subs

Comment

Originally posted by HugoVS View Post
            en als ik een behringer europower epq 1200 erop aansluit , dan heb ik geen crossover nodig voor mijn top/subs
            Weet je wel wat een crossover is?

Een crossover verdeelt het geluid, simpel gezegd, in hoog/mid en mid/laag.
            De hoog/mid gaat naar de versterker van- of de actieve tops en het mid/laag naar (bijvoorbeeld) de versterker van- of actieve sub.

Dus ja je hebt altijd minimaal 2 versterkers achter een crossover zitten. Want de crossover komt nooit na de versterker.
            Altijd tussen de versterkers en het mengpaneel in. Sommige actieve setjes hebben al een ingebouwde crossover.

Kortom, hoe sluit je het aan:

mengpaneel > crossover > versterker subwoofer/actieve subwoofer en versterker toppen/actieve toppen

Duidelijk?

Comment

Working...
            X