Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devine d-600

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Devine d-600

Beste forumleden,

Ik zat eens te kijken na de devine d-600 klasse d versterker.
    Maar ik zag in de specs het volgende staan:
    2x 300 watt in 8 ohm
    2x 720 watt in 4 ohm
    Welke waarde klopt nu niet?
    Want het lijkt me sterk als een versterker meer dan 2 keer zoveel vermogen levert op 4 ohm dan 8 ohm

Mvg jan

Het zijn echt specificaties die de fabrikant heeft opgegeven. Deze zijn ook terug te vinden in de handleiding die te downloaden is via het tabblad 'downloads' op de prodcutpagina:

De Devine D-600 weet een vermogen van 2x 720 Watt op 4 Ohm te combineren met een behuizing van slechts 1U hoog. Bovendien is het gewicht ook nog eens erg laag, rugklachten zijn dus verleden tijd met deze versterker.

Comment

Dus ik kan er vanuit gaan dat deze 2x720 watt rms in 4 ohm levert?

Comment

Nee, zoals bij elk budget merk zullen de specificaties een piekvermogen zijn, en hoogstwaarschijnlijk ook nog eens theoretisch. In de praktijk halen budgetversterkers met veelbelovende specs die specs gewoon niet.

Comment

Meestal kun je er van uitgaan aan het type het totale vermogen. Deze zal hooguit op 4ohm 2x 300w max kunnen leveren. Je zou het apparaat dan van binnen moeten kunnen bekijken adhv de torren die erin zitten. In de budget uitvoeringen zoals skytec zitten maar 4x65w torren, dus reken maar uit. Ook aan het stroomverbruik, (bij oudere versterkers) kun je ook afleiden het wattage. Ampxvolt=watt. Een versterker met een 3,5amp zekering zou 700w kunnen leveren.

Comment

Working...
          X