Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub's of LPF filter kapot?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sub's of LPF filter kapot?

Hallo allemaal,

Wij hebben al een tijdje bij ons in de soos 4 Dap MC-8 serie met een Dap Palladium P-500 versterker draaien. Dit ging altijd goed. Totdat wij laatst klachten kregen dat het allemaal heel schel klonk.
    Eerst dachten wij dat dit komt omdat de speakers en sub omdat ze hoog opgehangen zijn bijna geen bass produceren (wij hebben nog geen losse sub). Maar toen wij zelf eens gewoon los gingen proberen bleek dat de 2 speakers die op de linker uitgang van de versterker zijn aangesloten alleen nog maar hoge tonen produceren. Wat je ook maar doet. Eerst dachten wij dat er misschien iets was met de kabels of dat de versterker aan 1 kanaal stuk was. Maar toen ik 2 speakers heb omgedraaid (1 van links naar rechts en vice versa) bleef hetzelfde probleem bestaan. De speaker die van links kwam bleef hoog produceren en de speaker die van rechts nu op links zit klinkt gewoon mooi.
    Nu heb ik al het e.e.a. doorgelezen op verschillende fora en wat ik denk is onze Sub of het LPF filter in de speaker kapot. Maar voordat wij de dingen laten repareren zou ik graag een bevestiging van jullie willen.
    Wij zitten namelijk niet zo heel ruim in het budget.
    Wat ik er misschien ook nog bij moet vermelden, de mixer staat met zijn lage tonen altijd vol open om toch maar een beetje bass te produceren en de mid en hi staan altijd iets dicht.
    Ik ben er nooit altijd tot het einde, maar aangezien onze barmannen zelf ook wel een biertje lusten ga ik er vanuit dat het hele zwikkie soms wel eens staat te clippen. Zou dit een probleem kunnen zijn?
    Hier moet nog een keer een compressor/limiter tussen. Alleen hier ben ik nog niet aan toe gekomen!

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
    Jelle

Als de laag driver kapot is van de luidsprekers zou ik ze niet laten repareren..
    Wat het dan gaat kosten kun je iets veel leukers van kopen.

De MC serie is dan ook écht budget spul, klinken zeer schel.

TIP:

inplaats van de MC8's te repareren en er een limiter en of iets dergelijks tussen te zetten.
    Koop wat fatsoenlijkere luidsprekers, een hoop minder problemen, en beter geluid.

Comment

Working...
    X