Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geschikte speakers voor garage/hobby schuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geschikte speakers voor garage/hobby schuur

Beste,

Ik ben opzoek naar een mooi setje speakers voor in mijn garage/ hobby schuur.

De eisen die ik heb voor de speakers is dat ze vooral zuiver zijn en een mooie bass weergave hebben. Mijn muziek smaak is vrij breed, van Tracy Chapman tot aan hardstyle zullen we maar zeggen.

Ook wil ik wel eens een klein feestje gaan geven dus ze mogen ook wat vermogen hebben.
    De garage is 6 bij 8 meter om even een beeld te kunnen vormen van de ruimte.

Ga ik nu voor een setje studio monitoren of een full range speaker set en wat zouden jullie dan aanraden?

Alvast enorm bedankt voor de input!

Als je een ruimte (SCHUUR) hebt van 6 bij 8 zou ik niet naar (STUDIO) monitoren gaan kijken.

Als je dan goede bassen en een mooi geluid wil zou ik gaan kijken voor een setje met 1 of 2 subjes en dan 2 of 4 topjes. Wat voor? Tja het is jou schuur dus jou budget. Maar vergis je niet dat zelfs een beetje een leuk setje al een aardige euro kost.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Als je een ruimte (SCHUUR) hebt van 6 bij 8 zou ik niet naar (STUDIO) monitoren gaan kijken.

Als je dan goede bassen en een mooi geluid wil zou ik gaan kijken voor een setje met 1 of 2 subjes en dan 2 of 4 topjes. Wat voor? Tja het is jou schuur dus jou budget. Maar vergis je niet dat zelfs een beetje een leuk setje al een aardige euro kost.
      Allereerst bedankt voor de vlotte reactie!

Liefst zoek ik een zo compact mogelijke set die niet te gek veel ruimte in neemt. Iets met een sub valt dus eigenlijk al een beetje af. Voor die 1 a 2 keer in het jaar dat ik er eens een feestje geef hoeft de set ook niet enorm hard te gaan ( Max 40 pers.).

Vandaar dat mijn gedachten uit gingen naar een studio monitor (bijv. De krk vxt8). Deze worden geroemd om hun volle geluid en mooie bass weergave.

Bij full range speakers heb ik vaak het idee dat ze wat schel klinken en de volle klank vaak ontbreekt.

Ik probeer zo goed mogelijk te beschrijven wat ik wil maar dat valt niet mee merk ik wel :p.

Comment

40 man met een setje VXT's? Doe dat maar niet! Mijn advies: koop een Club Mate van Dap. Voor jouw toepassing is de kleinste al prima:

De DAP Audio Club Mate I is een compacte luidsprekerset. Het gewicht is laag gehouden, zonder aan stevigheid in te boeten. De versterker biedt 590 Watt RMS aan de subwoofer en twee satellietspeakers. Makkelijk in het gebruik.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          40 man met een setje VXT's? Doe dat maar niet! Mijn advies: koop een Club Mate van Dap. Voor jouw toepassing is de kleinste al prima:

http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
          Dat lijkt me een prima optie, enige nadeel is dat ik dan met een subwoofer zit die ik niet zo makkelijk kwijt kan. De sub zou dan in een kast in mijn werkbank gezet moeten worden en dan denk ik niet dat hij tot zijn recht gaat komen. De sub behoord laag op de grond geplaatst te worden neem ik aan?

Zijn er geen full range setjes die zonder sub toch een mooie bass weergeve hebben?

Comment

Even voor de duidelijkheid, de volgende setjes beveel ik niet aan of dergelijke ik probeer gewoon een beetje mee te liften met jouw topic/vraag...:-)

Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in compacte setjes die niet al teveel plek in nemen, aangenaam klinken en af en toe eens wat harder kunnen voor een kleine groep personen.

Nu was ik zelf zowat op de volgende twee merken/setjes gestoten.
            Passief:
            DAP Xi-8 passieve installatieluidspreker koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Fatsoenlijke laagweergave in horeca en andere gelegenheden? Het kan met de DAP XI-28B. Deze installatie-subwoofer kan op allerlei wijzen bevestigd worden, zowel plat als rechtop of zelfs verticaal. Met 2x8 inch woofers.

Actief:
            dB Technologies L130D koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Deze dubbel 8 inch actieve subwoofer geeft net dat beetje extra laag aan uw geluid. Ideaal in combinatie met de wat kleinere K- of L-serie topkasten. Voorzien van een 400 Watt versterkermodule.

Wat mij enorm aanspreekt aan het eerste setje is dat de speakers op zich al een leuke/aangename hifiklank/bass zouden produceren, en dus niet echt een subwoofer nodig zouden hebben om aangenaam en wat luider te klinken. De bijpassende sub is ook lekker compact en kan tegen de muur bevestigd worden ? .
            Het tweede setje van db technologies ziet er ook interessant en zeer compact uit. Kleine topjes, en ook een redelijk compacte subwoofer. Misschien is deze set net iets interessanter om ook eens ergens mee naartoe te 'sjouwen'.
            Met versterker bij de Dap set zitten ze beiden ongeveer in dezelfde prijsklasse.

Geen idee of dit wat is, maar wou het topic even in deze richting sturen in de hoop dat er enkele leden iets meer kunnen vertellen over de speakers en of ze geschikt zijn voor u (en ook mijn) doeleinden.. ;-)

Comment

Hallo pepa,

Ik ben alleen maar blij met je input. We zijn beiden opzoek naar een zelfde soort set.

Comment

Ik heb zelf de QSC k8 eens mogen proberen en met boost functie op geeft deze een aardige bas maar deze kosten ook al wat centjes

mvg Gino

Comment

Je zou eens naar deze kunnen kijken. Aangezien het een 12" is, is die ook goed fullrange te gebruiken. Als je wat meer bas wil zou je ook naar de 15" kunnen kijken.

Comment

Liever een beter 10/8 inch kastje dan de genoemde behringer, en al zeker voor het gebruik.
                    Heb zelf jaren 2X DAP AX10 gehad hangen in een kelder van 8 bij 6, en zelfs met een samson servo 260 erachter ging dat prima.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
                      Liever een beter 10/8 inch kastje dan de genoemde behringer, en al zeker voor het gebruik.
                      Heb zelf jaren 2X DAP AX10 gehad hangen in een kelder van 8 bij 6, en zelfs met een samson servo 260 erachter ging dat prima.
                      Dat zou kunnen maar een 12 of een 15 inch speaker geeft over het algemeen meer bas dan een 8 of 10 inch speaker.

Comment

Ja vaak wel
                        Maar klinkt op andere vlakken dan ook vaak een stuk minder. Ook kan het laag nog niet bijna op tegen een sub.

Kortom. Voorkeur blijft toch echt voor een sub top combi.
                        Een grote sub is dan vaak niet eens nodig. Er zijn genoeg toch nog wel wat compactere oplossingen die heel erg aardig presteren.

In een hok van 6m x 8m lijkt het mij sterk dat je daar niet een paar topjes en 1 of 2 subjes plus 40 personen kwijt kan. Dan heb je waarschijnlijk niet met een rolmaat maar met een elastiek gemeten.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                          Ja vaak wel
                          Maar klinkt op andere vlakken dan ook vaak een stuk minder. Ook kan het laag nog niet bijna op tegen een sub.

Kortom. Voorkeur blijft toch echt voor een sub top combi.
                          Een grote sub is dan vaak niet eens nodig. Er zijn genoeg toch nog wel wat compactere oplossingen die heel erg aardig presteren.

In een hok van 6m x 8m lijkt het mij sterk dat je daar niet een paar topjes en 1 of 2 subjes plus 40 personen kwijt kan. Dan heb je waarschijnlijk niet met een rolmaat maar met een elastiek gemeten.
                          Ik begrijp wat je bedoeld maar de ruimte is leeg 6 bij 8. Er is ook nog een werkbank in gemaakt en er staan normaliter 2 auto's in. Graag zou ik wel een vaste opstelling willen die niet "in de weg" staat. De sub van de clubmate is wat aan de grote kant.

De sub top combi zal hoogst waarschijnlijk wel de beste oplossing zijn maar een aantal alternatieven zijn altijd welkom. Als ik een keer richting Goes kom wil ik graag goed voorbereid zijn.

Comment

Kijkende naar jouw eisen zou ik gewoon gaan kijken naar 2 10" luidsprekertjes, bv. de X10 van DAP.
                            versterkertje erbij en klaar.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
                              Kijkende naar jouw eisen zou ik gewoon gaan kijken naar 2 10" luidsprekertjes, bv. de X10 van DAP.
                              versterkertje erbij en klaar.
                              Daar zou je evt nog een 12 of 15 inch subwoofer bij kunnen nemen.

Comment

Working...
                              X