Hallo allemaal. Kunnen jullie me A.U.B. helpen. Als ik mn laptop aan mn speaker aansluit heb ik gewoon goed geluid maar zodra ik mn lader aan mn laptop aansluit heb ik een rare brom die uit de speaker komt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
rare brom als ik lader aan box aansluit
Collapse
X
-
Ik denk dat dit kan komen omdat je een niet-geaard stopcontact gebruikt.
Comment
-
Ik kreeg van forumgebruiker BillT de volgende informatie aangerijkt via een PB. Ik post het hieronder even omdat het misschien leerzaam kan zijn voor mede forumers. (Voor mij was dat het wel in ieder geval)
Als twee apparaten in bijvoorbeeld een geaard stekkerdoos (ook al is deze niet aangesloten op een geaard wandcontactdoos) zitten kan er een aardlus ontstaan.
Je kunt dit zien als, de massa van de twee apparaten zijn aan elkaar verbonden (door de geaarde stekkers welke er aan zitten) maar ook via het signaal kabel (afscherming), hierdoor ontstaat dan een lus.
Door deze stekkerdoos dan wel op een geaard wandcontactdoos aan te sluiten kan het zijn dat de storing kan 'weg vloeien'. (Maar helpt niet altijd)
Beter is het om de lus te onderbreken, of door 1 apparaat niet te aarden of (beter) de massa van het signaal kabel waarmee de apparaten zijn verbonden aan 1 kant (aan input kant) los te halen.
Of als een apparaat een groundlift heeft, deze te gebruiken (zelfde als laatste optie hierboven).
Comment
-
Zou er nog graag aan toe willen voegen dat voor alle apparatuur waar een randaarde stekker aan zit het ALTIJD goed is om deze ook aan een wandcontactdoos met randaarde aan te sluiten (veiligheid).
Aardlus moet je voorkomen in je signaal bekabeling (of dus via een groudlift schakelaar).
Ter illustratie:
Last edited by BT-Studio; Wednesday-05-11-2014, 10:07.
Comment
Comment