Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnende carnavalsgroep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnende carnavalsgroep

hallo, ik heb een paar vragen over speakers en versterkers voor onze carnavalswagen.
    wij gaan onze eerste carnavalswagen bouwen en we hebben wat tips over speakers en versterkers nodig.
    wij zijn een groep van 22 man en we hebben een budget tusse 600-700 euro. we hebben speakers en versterk(s) nodig.
    wat moete we dan hebben?

Hallo,
    Onze carnavalsgroep heeft nu 2 15 inch glijbaan subwoofers dit zijn JBL kasten maar weet zo het type niet. Deze zijn geladen met de 15k200 van Beyma deze zijn 300 watt rms en daar hebben we de Dap dsa 800 op liggen, en dit is een geweldige combinatie. Door de glijbaan constructie daagt deze lekker ver dus als je dan een stuk achter de wagen loopt hoor je de bas ook nog zeer goed. Als toppen hebben wij 2x de Berhinger b215a deze zijn 550 watt, actief en hebben een spl van 126 DB. Dus die kun je ook wel goed horen op afstand. Dit jaar hebben wij een mengpaneel er bij gekocht, dit is wel zo makkelijk met het regelen van het volume.

Dit alles hebben wij gekocht voor ongeveer 700 euro. Z'n vergelijkbare set zou ik ook voor jullie aanraden.

Hopelijk kun je hier wat mee!

gr

Comment

Subwoofers vind ik eigenlijk helemaal niet belangrijk op een praal wagen ( dus niet zoon boem boem stamp wagen ).
      Ik zou dan dus ook eerder kiezen voor een 4 goede / leuke toppen. Dan heb je een veel mooiere en gelijkmatige verspreiding van het mid en hoog. Daar gaat het in mijn ogen namelijk vooral om tijdens een optocht. Dat het goed gehoord kan worden wat er afgespeeld word. Dat het verstaanbaar is. Een sub is hier dus naar mijn idee eigenlijk niet eens nodig. En inderdaad voor een zeg 600 a 700 euro zou je nog wel een paar toppen moeten kunnen vinden met wat geluk en geduld. Een marktplaats in de gaten houden kan dan heel interresant zijn.

Je zou dan kunnen kijken naar bijvoorbeeld de dap k112 of k115.

Actief ben ik niet zoon voorstander van op een carnavalswagen. Iets met regen en eventueel slecht weer. Dan kan een passief kastje toch wel wat meer hebben en hoef je alleen een versterker goed weg te werken en echt droog te houden.

Wil je wel een boem boem stamp wagen? Dan kan je beter stoppen met zoeken. Voor die 700 euro ga je dan echt niets vinden.

Comment

wij hebben niet veel verstand van boxen en versterkers. wij hebben nog een ander setje gevonden en het zijn 4 passieve boxen. nu willen wij dit aan een versterk maken maar we vinden alleen maar versterkers waar 2 zwart-rood aansluitingen aanzitten (ik weet niet hoe je dat noemt). dus we moeten 2 versterkers kopen. het probleem is; hoe kunnen wij deze 2 versterkers aan 1 laptop vastmaken?

hopelijk krijgen we nog reactie, en alvast dankjewel!

Comment

Hoeveel ohm zijn de speakers? En hoeveel ohm kan de versterker aan?
          Anders kun je de speakers zo doorlussen.

Comment

Lees : Klevend: Doorlussen van speaker-(s)kasten dit even eerst door.
            En kom dan terug ;)

Comment

Working...
            X