Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies voor alternatief Hercules XPS 2.0 80 DJ-monitorset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies voor alternatief Hercules XPS 2.0 80 DJ-monitorset

Hallo,

Nu heeft mn zoon de luxe om tweedehands te beschikken over een Reloop RMX 40 USB mixer en twee fijne pioneer cdj400

Voor zn verjaardag heeft hij de hercules boxen gekregen. Budget is niet meer dan 200 euro.. wordt het wel wat toch :->>

Maar op de set aangesloten is het volume bereik toch iets minder indrukwekkend... als hij echt de kamer wil vullen moet slaan de leds van de mixer in het rode... de boxen blijven keurig klinken maar het lijkt mij niet goed om dit een avond langdurig in het rode gebied te draaien...

Nu is het voornamelijk op zijn kamer maar straks mss een keer bij een vriend op zn feestje.. op school in de aula... dat soort zaken...
    Aangezien ik liever het geld investeer voor nu en een paar jaar is de hercules mss toch niet de beste optie voor het geld.

Op zn dj "school" hadden ze de KRK RP6 G3. Die kost 199 per stuk. Gevoelsmatig is dit meer box voor het geld...
    Maar dan heb je er een idd.. maar is dat niet verstandiger... kan hij volgend jaar een tweede sparen voor zn verjaardag...

Kortom wat zeggen jullie ervaingsdeskundigen...

Hou de stereo opstelling van Hercules..ga voor de mono KRK en spaar verder... of een heel andere speaker...

Super bedankt.!

Ten eerste hebben we het over speakers en niet boxen ;)

Ten tweede, KRK, Herculex, die setjes die u nu noemt zijn wat we noemen monitoren.
    Deze zijn bedoelt voor kleine ruimtes zoals studio's, slaapkamer, etc en niet gemaakt als geluidsset om
    mee te draaien op een feestje.

Als je echt in de aula van een school wil draaien en op goed volume thuis een feestje heb je
    een echte PA geluidsinstallatie nodig. Die kosten wat meer dan 200 euro.
    Een veel gebruikte startersset is bijvoorbeeld de DAP Clubmate serie (2 speakers en een subwoofer) die prijzen liggen tussen de 550-660 euro.

Sowieso zou niet eerst één speaker kopen en een jaar later een andere.
    Je hebt wel echt stereo geluid nodig.

Ik zou persoonlijk het eerst maar even aankijken, volgens mij was uw zoon nog aardig jong.
    Eerst maar lekker een paar jaar thuis oefenen, misschien dat de school zelf wel een geluidsinstallatie heeft voor wanneer hij eens wat op school wil doen.
    Wanneer hij echt op feestjes wil draaien en andere locaties waar die herculex speakers niet voldoen (want Krk's kopen heeft dus geen zin voor uw geschetste gebruik)
    ja, dan zou hij moeten sparen voor een echte geluidsset, en die kosten gewoon zoveel. Maak hem dat duidelijk, want u zult nu wel merken dat dit geen goedkope hobby is,
    kan hij alvast beginnen met sparen.

Comment

Ben het eens met groninger over op locatie draaien dan is een echte pa instalatie nodig. Maar wat ik even niet begrijp dat u zegt dat de speakers zijn kamer niet kunnen vullen met geluid anders komt de mixer al in het rood. Is zijn kamer 8 bij 8 meter? In een normale kamer moet zo een setje echt goed geluid geven en de deur een beetje laten trillen. Is er misschien iets mis in de opstelling? Ik zou daar vooral eerst naar kijken.

Comment

Hahaha... duidelijk duidelijk... ik draaf een beetje door mss...

Duidelijk uitleg over de speakers...en diegene die ik nu heb.
        Gaan we die lekker houden... zal wel mijn gehoor zijn dat ik denk "harder harder " en nee zijn kamer is niet 8 x 8 :-)

Thxs voor de suggestie en ben overtuigd.. de hercules blijven.

Bedankt!!

Comment

Working...
        X