Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke versterker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke versterker ?

Hoi , heb onlangs luidsprekers gekocht met deze specs:
    Power nominal:350w
    Power peak:700w
    Impedance:8 Ohm
    SPL1W/1m:93Db
    Freq.Response:50hz-20Khz
    Merk:Skytech
    Nu was mijn vraag , welke versterker past het best bij deze specs ? Liefs ook een low budget versterker( is voor een jeugdbeweging).
    Mixer mengpanneel is al aanwezig. Alvast dank voor de reacties.

hoi
    Normaal gesproken neem je een versterker die 1,5 tot 2 x zo veel vermogen levert dan het rms vermogen van je speakers.
    ik weet niet wat jullie budget is maar je zou kunnen kijken naar deze of deze versterker.
    gr

Comment

Originally posted by tomgerritsen View Post
      hoi
      Normaal gesproken neem je een versterker die 1,5 tot 2 x zo veel vermogen levert dan het rms vermogen van je speakers.
      ik weet niet wat jullie budget is maar je zou kunnen kijken naar deze of deze versterker.
      gr
      Of, als je toch een wat betere kwaliteit wil (voor nog steeds een relatief lage prijs in mijn ogen), kun je beter kiezen voor een versterker van DAP uit de Palledium-serie.

Comment

Inuke 6000DSP.... kun je met USB helemaal instellen. Ook limieten, op moment prijstechnisch toch een van de betere hufterprof systemen. Ik typ betere, want het is nooit 100% uiteraard...

Maar ja prijstechnisch een stuk duurder dan de boxen... Je kan ook voor 10 euro of iets meer een 12v gebruikte autoversterker kopen. Dan een zware voeding(en) van een computerkast pakken en heb je voor een paar tientjes al een aardige versterker....
        Last edited by vrijevogel; Saturday-15-11-2014, 23:37.

Comment

Originally posted by vrijevogel View Post
          Maar ja prijstechnisch een stuk duurder dan de boxen... Je kan ook voor 10 euro of iets meer een 12v gebruikte autoversterker kopen. Dan een zware voeding(en) van een computerkast pakken en heb je voor een paar tientjes al een aardige versterker....
          Ja of je legt kabels van een auto die buiten staat te draaien naar binnen toe om zo de versterker te voorzien van de nodige 12 volt. :shock:

Maar nee.

Heb je een jeugdhonk en moet het ff heel blijven dan haak ik sowieso al af bij de skytech. Leuk voor een dj in de dop van 12 op een slaapkamer maar daarna haak ik er mee af en zou ik er niets mee te maken willen hebben. Je moet er waarschijnlijk wel langer dan een paar keer mee doen en een heel klein beetje kwaliteit is dan vaak toch wel gewenst.

Ik zou daarom eerder gekeken hebben naar een leuk instap model ( ja kost al wel meer dan de skytroep ). Neem je bijvoorbeeld 2x een k115 van dap dan hoeft dit al niet extreem veel meer te kosten en is makkelijk zat aan te komen 2de hands. Neem hier inderdaad de voorgestelde palladium versterker bij en je hebt een set die voor het geld met niets te evenaren is. Blijft eigenlijk nog vrij eenvoudig heel. Klinkt niet meteen heel erg onaardig en irritant op je oren als het een keer harder gezet word. Dus wat kan je nog meer wensen als je niet veel te besteden hebt.

Nu je de skytec al hebt. Jammer joh. Ik zou niet gaan kijken naar een amp van 1,5 a 2x zo zwaar als de speaker. Heerlijk geroep van mensen die een keer ergens wat gelezen hebben en toevallig ook wat in het hoofd hebben opgeslagen. Voor toppen ( en ja dan mogen ze gerust al een stuk duurder en beter zijn dan de skytec ) zou ik nog niet eens 2x zoveel vermogen op zetten dan ze zijn. Voor een top met 1 a 1.5x het vermogen is al meer dan voldoende. Zelfs in het midden segment.

Heb je skytec. Mag het niks kosten. Vind je het onzin wat ik zeg. Neem dan gewoon een skytec versterker erbij. Dan spreken we elkaar binnenkort wel weer en wees dan zo slim om niet eerst de ene helft al te kopen om er zo achter te komen dat de andere helft zeker zo belangrijk is en het eigenlijk zonde van je geld was.

Succes.

Comment

Working...
          X