Announcement

Collapse
No announcement yet.

muziek carnavalswagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voor dat budget kun je een FM zender koper. En een partij draagbare FM ontvangers met oordopjes:-D

Heeft de omgeving ook wat meer stilte

Comment

Oke, maar krijgen we het met onze huidige set voot elkaar om het gewoon te horen?
      (Zonder dat een stampwagen achter ons ervoor zorgt dat we het niet meer horen)

Comment

Originally posted by vrijevogel View Post
        Voor dat budget kun je een FM zender koper. En een partij draagbare FM ontvangers met oordopjes:-D

Heeft de omgeving ook wat meer stilte
        Haha dat kan natuurlijk ook :)

Comment

Is de omnitronic dx2222 niet wat met een american audio xlt900 in bridge mode, en dan 2 ervan parralel op 4 ohm?
          Nogmaals we stellen geen hoge eisen, zo enorm hard hoeft het helemaal niet te gaan, als we onze eigen muziek maar goed kunnen horen.

Comment

je kunt altijd nog huren. in eindhoven heb je blijkbaar iets waar je kan huren is vrij goedkoop daar kun je kwalitatief en kwantitatieve spullen huren voor n goeie prijs tov de andere skytec meuk maar dat is bij carnaval niet t belangrijkste je kunt beter 1000 liter bier hebben als 1000w aan vermogen. als je toch echt meer ritten maakt met de wagen kun je ook 1 ev zlx12p kopen veel vermogen goede klank. dat is geloofik nu de budget instap pa speaker met n goeie klank. ik heb m op vakantie gehoord hij gaat echt wel hard genoeg voor op n carnavalswagen t is niet zon speaker die de ramen laat trillen van passerende huizen. anders moet je maar ff luisteren bij bax

Comment

Tuurlijk zeker 1000 liter bier !! :) :) :)
              Maar we moeten er natuurlijk ook wel een feestje van kunnen maken met een beetje harde muziek.
              Ik zal wel even kijken naar die electro voice.
              natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat alle ramen ervan gaan trillen dat is ook een beetje overdreven.
              Zouden we er beter 2 van kunnen halen of zal een speaker ook al wel een merkbaar verschil geven? (Vooral in volume)
              En zal dit allemaal kunnen op een 5200 watt krachtstroom aggregaat?
              Last edited by wapow; Tuesday-02-12-2014, 13:27.

Comment

Pas enorm op met die arregraat, liever nog. Niet gebruiken.

We hebben een 2 jaar een klant gehad met zoon ding. Vermogen word berekend over de 3 groepen totaal. Dus iets van 1600 A 1700 watt per fase. Deze moet je eigenlijk ookal zo goed mogelijk gelijk belasten ivm scheef trekken van de arregraat.

Hun probleem. Amp trok pieken van over de 2000 watt over 1 fase. Stroom en voltage zakt in (arregraat trekt het niet en werd op de 1ne fase overbelast) resultaat het kon niet op vol vermogen draaien. Deden ze toch. Versterken van 3.500 euro kapot.

Comment

Oh, deze aggregaat heeft ook een 230 volt aansluiting.
                  of is die 230 volt aansluiting gewoon aangesloten op een van de fasen?
                  De motor ervan heeft een vermogen van 8 pk klopt het vermogen van 5200 watt dan als je het omrekent, want we zijn niet 100% zeker dat deze 5200 watt is, want we weten het typenummer niet...

Comment

Als je niet eens weet wat voor arregraat je hebt. Hoe weet je dan het vermogen?
                    Maar vaak is het bij deze naamloze Jap jum machines zo dat de 230 aansluiting van een fase gehaald word en dus inderdaad niet het volle vermogen gaat halen wat beweerd word.

Schitterend elke carnaval weer een hoop mensen die zomaar overal vanuit gaan en dan werkt het niet of een hoop schade. Kortom let hier mee op als jij niet de volgende gapert wil zijn met onnodige schades.

Comment

Dat die 5200 watt was hoorde ik van iemand maar hij wist het niet zeker.
                      Kan ik niet met een multimeter meten of de 230 is verbonden met een van de fasen?
                      Door gewoon de weerstand ertussen te meten?

Comment

Als je zo twijfelt over stroom en spanning dan zou ik er gewoon afblijven. Stroom is geen speelgoed.

Ookal is het gewoon 1 fase die ook als 230 is uitgevoerd dan heb je al niets aan je arregraat. Want ik heb er nog nooit 1 gehad die zowel 5200 watt totaal over de krachtgroep als ook over 1 fase getrokken kan worden. In theorie kan het namelijk wel alleen is het erg duur en complex. Hier ga ik dus ook niet verder op in voordat straks iemand rare ideeën gaat krijgen.

Comment

met carnaval maakt het helemaal niks uit of er kapot gaat als je maar een goed feest hebt gehad!
                          daarvoor heb je veel bier en veel muziek voor nodig?
                          die aggegraat kan een vriend van mij nog wel wat informatie van krijgen en goed voor elkaar krijgen.
                          dus het is gewoon vol pompen. mijn eerste vraag ging toch echt over speakers die aggegraat gaat het wel redden.
                          nog goede tips die we kunnen gebruiken over die speakers?

is dit niet wat voor erbij?

2 keer:
                          Devine Trono 15 passieve luidspreker koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

en
                          De Devine D-600 weet een vermogen van 2x 720 Watt op 4 Ohm te combineren met een behuizing van slechts 1U hoog. Bovendien is het gewicht ook nog eens erg laag, rugklachten zijn dus verleden tijd met deze versterker.

mvg jorden

Comment

Als dat jou instelling is heb ik er geen enkele zin in om er nog verder op in te gaan.

Elk advies wat dan ook is aan je verspilt

Comment

Mijn excuses voor de reactie hierboven, wie daar reageerde was een een of andere domme boer van onze carnavalsgroep die een paar biertjes te veel op had.
                              Voor de aggregaat huren we wel een stevige van 10 of 20 Kva dan moet het denk ik wel goed komen.
                              Maar over de speakers denk ik inderdaad dat het een beter idee is om een paar goede leuke 12 of 15 inch topjes te huren/kopen.
                              Als we zouden kopen wat zou dan een redelijk goedkope maar toch nog wel een speaker die een beetje luid kan spelen en ook nog ergens na klinkt? En wat zal een goede versterker hiervoor zijn?
                              En als we zouden huren wat zou dan een goed setje zijn?

Comment

Ik las in een ander topic iets over actieve speakers van behringer, is dat niet wat voor op een carnavalswagen?
                                Ik zat zelf te denken aan 4 behringer b212d of b215d.

Comment

Working...
                                X