Op onze wagen hebben wij er ook 2 staan. Voor op een carnavals wagen klinken ze goed, maar de lage frequenties geven ze toch niet helemaal lekker weer in de buiten lucht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
muziek carnavalswagen
Collapse
X
-
Ja maar op een carnavalswagen is het toch het belangrijkste dat het geluid goed verstaanbaar is en dat je er zelf een beetje op kan feesten.
Zouden die lage tonen dan voor problemen gaan zorgen? Of zou het niet zo veel uitmaken?
Vorig jaar hadden we 3 pa speakers en 4 hifi speakers allemaal aangesloten op 1 versterker van 280 watt in 8 ohm, maar toen konden we onze eigen muziek geen eens horen.
En zouden 4 van deze speakers beter presteren als wat we vorig jaar hadden verwacht je?
Edit: hadden jullie de b212d of b215d op jullie wagen staan?
Comment
-
Originally posted by wapow View PostEn zouden 4 van deze speakers beter presteren als wat we vorig jaar hadden verwacht je?
Edit: hadden jullie de b212d of b215d op jullie wagen staan?
Comment
-
Bedankt voor je reactie!
Ik zat er zelf even over na te denken maar mij lijkt het het slimst om het op de volgende manier te doen.
We hebben dus ook al speakers en een versterker (zie eerste bericht)
Versterker(SA 900c): 2x280 watt in 8 ohm, 2x 425 watt in 4 ohm (is geen skytec zooi)
1 fullrange speaker 260 watt rms 8 ohm gevoeligheid 94 db (koda mt-36)
2 fullrange speakers 250 watt rms 8 ohm gevoeligheid 98 db (modelnummer weet ik niet)
2 mid/high pa speaker 200 watt rms 4 ohm (gevoeligheid en model weet ik niet)
Zal het slim zijn om het op de volgende manier aan te sluiten
De 2 fullrange speakers van 250 watt rms parralel op kanaal 1
De 2 mid high speakers in serie en de fullrange speaker van 260 watt hier parralel op. Op kanaal 2
En dan daarbij nog 2 behringer b212d' s. ( is een b215d echt veel beter dan een b212d? En zou u het ons ook aanraden om de b215d te kopen in plaats van de b212d?)
Zal dit ook hard genoeg gaan om lekker te feesten of zou er wat bass te weing zijn?
Comment
-
Iemand nog advies over de manier van het aansluiten van de speaker op de versterker? Of is wat ik zei het beste om te doen of kunnen we beter een paar speakers weglaten?
En over de manier van het aansluiten van het geheel hoe kunnen we dat het beste doen?
Nu gaan we vanaf de laptop via een computerspeaker als voorversterker na de 280 watt versterker.
Hoe zouden we dat moeten doen als we die actieve speakers aan zouden sluiten?
Ik zat de denken aan een splitter op de 3.5mm uitgang van de pc speaker en dan een kabel na de versterker en dan doormiddel van mini jack na xlr na de behringers.
Kan dit zo of moeten we het anders doen?
Mvg Klaas
Comment
-
Hoezo ga je naar een computerspeaker als voor versterker dan als ik vragen mag?
Als ik jou was zou ik alleen de 2 speakers van 250 watt op die versterker van 280 watt gooien en dan 2 b212d of b215d (zit niet heel veel verschil in) en de rest weglaten.
Op de actieve speakers zit ook een output op dus als je vanaf daar met xlr naar je versterker gaat kan het ook.
Op die manier die jij voorstelt kan natuurlijk ook maar dat is denk ik niet 100% storings vrij.
Over de bass op de wagen, die zal waarschijnlijk niet geweldig zijn omdat je buiten toch wat meer nodig hebt dan alleen een paar fullrange speakers. Maar voor de rest zal het denk ik wel goed te horen zijn. :wink:
Comment
-
Wat dacht je wat we van plan waren.
De speakers komen allemaal gezellig bij ons op het platform en de mensen langs de kant horen van de andere wagens al muziek genoeg.
Maar is het dan niet handig om 2 artis 15s als monitoren erbovenop te gebruiken?
Samen met de 2 speakers van 250 watt?
Comment
-
Beste mensen,
Ik heb 2e hands al een versterker met speakers gekocht en dit werkt prima!
Maar nu heb ik een ander probleem hoe sluit ik die 2 versterkers aan op de voorversterker?
Want ik op de ene versterker zit geen volume knop en draait dus altijd voluit. Maar deze is gevoeliger dan de andere versterker met als probleem dat deze begint te clippen terwijl de andere zijn maximum nog niet heeft bereikt
Mijn oplossing was om miss het signaal van links in versterker 1 te doen en het signaal van rechts in versterker 2. En dan vervolgens met de computer/laptop de balans links rechts zo in te stellen dat het gelijk is.
Of kan ik er beter een klein mengpaneeltje bijkopen?
Comment
Comment