Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers kopen, welke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers kopen, welke?

Beste iedereen,
    Ik ben van plan om mijn huidige speaker set te verkopen omdat er te weinig power in zit en snel gaat clippen (Devine 12A). Een subwoofer erbij kopen is ook geen optie want dat past niet in de auto.
    Welke speakers raden jullie aan? Ik heb 800.- euro tot beschikking voor 2 speakers.

Even of ik het goed begrijp, je hebt nu de Devine 12A in je auto? :shock:

Comment

Euhm hoe wil jij anders je zooi vervoeren???

TS zoekt een goede full range speaker, als hij weinig ruimte heeft in zijn auto dan neem ik aan ook weer een actieve.
      Nou ja keus genoeg Klik

En dan hou je smaak over.... klik Dit is de grote broer, ik heb wel eens met de 12" versie gedraaid, maar dan met sub eronder.
      Ook geen ruimte in de auto voor 1 sub? Gewoon centraal in het midden... van de zaal?
      Last edited by vrijevogel; Sunday-16-11-2014, 19:51.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
        Even of ik het goed begrijp, je hebt nu de Devine 12A in je auto? :shock:
        Nee, ik bedoel met het vervoeren :P

Comment

Je zal er 70 euro in totaal mee over je budget gaan maar dan heb je wel heel erg mooie speakers.
          De opera 712bl van db is naar mijn idee een heel erg mooie oplossing voor je probleem

Enne een enkele sub hoef je echt niet perse meteen in het midden te zetten hoor. Kan ook prima aan 1 kant onder een topje en de andere kant alleen een top op een statief

Comment

In het midden bedoel ik onder de dJ booth oid...
            Staat zo raar als je onder een speaker wel, ander speaker niet doet, alsof je of iets vergeten of iets verloren bent...
            Zoals aangegeven was ik al zeer content met de 12" van de opera serie...

Comment

Originally posted by vrijevogel View Post
              In het midden bedoel ik onder de dJ booth
              Om zo onnodige extra trillingen in je dj set te krijgen :(
              Lekker zoon meubel of tafel of wat je dan ook hebt wat mee staat te trillen op je bassen. Ja dat is erg handig en ook goed voor je apparatuur.

Misschien anders een dagje bax. Hebben er een hele mooie wand vol met van alles en nog wat hangen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                Je zal er 70 euro in totaal mee over je budget gaan maar dan heb je wel heel erg mooie speakers.
                De opera 712bl van db is naar mijn idee een heel erg mooie oplossing voor je probleem
                Dan ga ik liever gelijk voor een 15 inch dan dat ik die 12 inch later moet gaan vervangen. Is deze: http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...s.html#reviews misschien een optie?
                Wat ik ook erg onduidelijk vind is dat er veel 15 inch opera speakers zijn. De ene is duurder dan de ander, hoe zit dat?
                Last edited by radiodjNL; Monday-17-11-2014, 10:06.

Comment

Mag 2hands ook ?
                  Staat op marktplaats een setje rcf art 712mk2 met statieven zo goed als nieuw voor 900 euro. Is iets over je budget maar wel een flinke vooruitgang met wat je nu hebt.

Comment

Originally posted by Tommie1 View Post
                    Mag 2hands ook ?
                    Mag wel, maar liever gewoon nieuw.

Comment

Is er toevallig nog iemand met een suggestie?

Comment

Als je zelf ook aangeeft wat je ontwikkelingen zijn. Dus wat is er van jou uit ondetussen bekkend. Waar heb je zelf naar gekeken, wat heb je zelf al ontdekt en wat vond je ervan.

Het gaat hier wel om jou toekomstige set. Niet die van ons. Dus wat actievere houding van jou uit zou ook wel wat handiger zijn.

Comment

Omdat ik steeds grotere boekingen krijg heb ik speakers nodig die wat meer power kunnen leveren zonder snel te gaan clippen. Ik heb nu de 2x Devine 12A en die gaat erg snel in de clip. Je kunt met die speakers niet meer dan 50 man van geluid voorzien.
                          Ik heb op vakantie tijdens een avond in het hotel 2 RCF Art speakers gehoord (geen idee of het 12 of 15 inch was) en daar zit een enorm geluid in. In een hele open ruimte was het 50 meter verderop nog loepzuiver en hard te horen.
                          Dus deze heb ik op dit moment op het oog. Heeft hier iemand ervaring mee of is er iemand die een andere suggestue heeft die genoeg power heeft?

Comment

Zoals al aangegeven.

De db opera en cromo serie. Het is maar net wat je eraan uit wil geven.
                            Verder vergis je niet in in een open ruimte want dan heeft dat zeer zeker een andere invloed op je geluid dan wanneer je in een zaaltje staat met een ik roep maar 75 personen die allemaal staan te bla bla blaen.

Met alleen toppen zit je sowieso op een beperking van een ik denk 75 personen. Daarna heb je eigenlijk nagenoeg altijd een setje subs nodig. ( 1 dan wel meer )

Als je naar de rcf art serie kijkt kan je ook net zo goed kijken naar de opera serie. Zijn nagenoeg de zelfde speakers. Verschillen zijn niet heel erg groot.

Comment

Welke DP Opera? Want er zijn echt heel veel verschillende prijzen. Budget is maximaal 1100,-

Comment

Working...
                              X