Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PA setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe PA setje

Hoi , ik ben van plan om mijn pa set te gaan upgraden voor mijn drive in .
    Nu , welke set zal bepaald harder en een lekkere bass (ook kunnen voelen ) hebben ?

Set 1 :
    Ev elx-112 passieve speaker 2x ( worden gevoedt door behringer epq1200)
    Ev elx-118 sub 1x
    Behringer Inuke 3000(voor sub)
    Behringer crossover cx-2310

Set 2 :
    Behringer eurolive vp2520 passieve speaker (worden gevoedt door behrinher epq1200)
    behringer eurolive vp1800s sub
    Behringer inuke 3000(voor sub)
    Behringer crossover cx-2310

Mag ik vragen wat je budget is?

Comment

€1500-1700

Comment

Persoonlijk zou ik sowieso heel het behringer verhaal ver achter me laten.
        De vp 2500 en de vp 1800 zijn echt 1 van de meest onderste van de budget serie. heel veel goedkoper kan al niet eens meer. Hier ga je dus ook niet je upgrade mee halen.

Daarnaast eigenlijk al meteen de vraag waarom alleen deze 2 sets en waarom zo hameren over de behringer versterkers. Want ja ook dit zijn gewoon echte budget versterkers. Beloven veel vermogen maar in de praktijk blijkt het toch allemaal wel wat anders.

Want wat is nu eigenlijk het doel van de upgrade. Waar wil je het voor gaan gebruiken? Kortom aan welke eisen moet het voldoen.

Als laatste. Met ( welke van de 2 dan ook ) ga je echt geen echte voelende / drukkende bassen halen. Zelfs niet met de ev en al helemaal niet als het er maar 1 is. Of je moet in een ruimte staan van 2m x 3m.

Mijn tip.
        Koop nu gewoon 1 van de 2 fatsoenlijk. Of een goede set voor je home cinema of een goede set om een drive-in show mee te voorzien. Want nu ben je het 1ne na het andere topic aan het openen waarvan ik niet geloof dat je er echt wijzer of beter van word. Je stelt steeds vragen in de zelfde budget klassen en segment waarbij je wel verwacht en wil horen dat het voor prof en high end gaat functioneren.

GOED SPUL IS NU EENMAAL DUUR! dus nu kan je wel weer een nieuw topic openen met de volgende vraag over instap materiaal waarmee je de wereld wil veroveren maar dat is er nu eenmaal niet.

Comment

Wat zou dan wel een fatsoenlijke upgrade zijn ?

Comment

Dan is het dus belangrijk om een doel te weten waar het voor ingezet kan gaan worden.
            Dus waarvoor wil je de speakers gaan gebruiken?
            Op je kamer, compacte ruimte ( zo ja hoe groot )
            Wat ga je ermee luisteren, doen?
            Of is het voor feesten en partijen en zo ja wat voor soort feesten, hoeveel personen ongeveer, binnen buiten, bruiloft of decibel.

Comment

Zoals vermeld zal het voor een drive in show zijn , Max 100 man . Ruimte kan natuurlijk verschillen , dit zal nooit groter zijn dan een gemiddelde zaal. Feesten ; allround

Comment

Voor dat budget zou je nog opzoek kunnen gaan de betere gebruikte DAP set; XT serie
                Gewoon setje toppen / bassen. Zolang je die behringer versterker op de top houd, kun je daar voorlopig wel mee doorzingen.

Oh ja, behringer heeft ook goede producten, alleen hadden ze gewoon de naam MIDAS op moeten zetten.

Comment

Wij hebben behoorlijk wat van behringer gehad en ja voor het geld zijn er wel leuke producten bij maar dan nog is er maar erg weinig waarvan ik zeg ja dat kan je gerust kopen. Dat is een leuk product. Om dan maar meteen te roepen ja ze hebben goede producten maar ze hadden de naam midas ( wat gewoon een gekocht merk is ) erop moeten zetten is toch ook nogal een rare uitspraak. Zo kunnen ze nu opeens ook wel turbo sound op hun speaker zetten ook dat blijft gewoon een behringer speaker die niet presteert zoals een turbo sound speaker.

Als er op een saab spyker werd gezet dan was het ook nog steeds gewoon een saab ookal had spyker het overgekocht.

Maar dan voor de ts. Voor dit budget kan je wel een leuk starter setje kopen. Wil je echt een upgrade maken tegenover een budget set dan nog zal er meer budget moeten komen als je voor een nieuwe set wil gaan. Anders zullen er niet echt grote verschillen gemerkt gaan worden.

Comment

Working...
                  X