Announcement

Collapse
No announcement yet.

speakers buiten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

en ik wou nog even weten hoe jullie dat doen, hebben jullie een speciale geluidskaart of een externe kaart? voor betere geluids kwaliteit, want ik heb gewoon standaard het geluid van het moederbord

Comment

hebben jullie een speciale geluidskaart of een externe kaart
      We gebruiken altijd een externe geluidskaart. De onboard geluidskaart van computers is namelijk 9/10 keer onder de maat.

en streamen betekend gewoon afspelen toch?
      Ja, terwijl je tijdens het afspelen het nummer van internet download. Je speelt het dan dus 'via internet' af. Daarom moet je zeker zijn van een goede internetverbinding als je hier voor kiest.

en als je het er ofline opzet is het dan ook de zelfde hoge kwaliteit ofniet?
      Ja, en het is eeen stuk betrouwbaarder.
      Last edited by larsholm; Thursday-27-11-2014, 16:46.

Comment

Oke,

bedankt voor alle informatie alvast!

wat bedoel je precies met De onboard geluidskaart van computers is namelijk 9/10 keer onder de maat.

en welke externe kaart zou je kunnen aanraden?

Comment

ik heb het Asus B85M-G - Moederbord met (Realtek High Definition Audio)

dus als er betere opties zijn hoor ik het graag

Comment

Daarmee bedoel ik dat de kwaliteit van onboard geluidskaarten meestal erg slecht is. Eigenlijk elke geluidskaart van boven de 30-40 euro is al een verbetering tov de onboard geluidskaart die veel moederboards voeren.

Comment

oke maar ik kan hem wel op 24 bit zetten bij instellingen op realtek en 192000hz
              waar gaat het nog meer om?
              de Signaal/ruis-verhouding? die weet ik namenlijk niet van mijne

Comment

Het gaat om de algeehele kwaliteit en dan vooral de kwaliteit van de DA converters. Die zijn meestal niet echt jovel. Daar gaan die instellingen niks aan veranderen ;)

Maar tis maar voor een paar vrienden, als jij tevreden bent met het geluid, gewoon lekker via de interne kaart doen

Comment

Ik blijf dit verwonderlijk vinden.

Toen men digitaal audio uitvond was men het er over eens dat aangezien een mens (met gezonde oren en op jonge leeftijd) frequenties kan horen van 20Hz tot 20.000Hz.
                  Een samplerate van 44.1kHz kan dus ruim deze spectrum weergeven.

Een bitdepth van 16 bit geeft een dynamiek van 96dB.
                  Meer dan ruim voldoende voor de beste consument weergave apparatuur.

Een audio CD (of WAV of Flac of ander lossless formaat) heeft hierdoor een bitrate van iets meer dan 1411 kbps.
                  Om alles op de toen nog schaars opslagruimte (en nu bandbreedte van internet) te krijgen hebben ze lossy formaten uitgevonden.
                  De beste kwaliteit van Spotify is 320kbps (OGG gelukkig en geen MP3).
                  Ok we gooien nogal wat bitjes weg (meer dan 70%) maar hé, dat horen we al lang niet meer.

Vervolgens zijn het vaak de zelfde mensen welke beweren feilloos het verschil tussen 192kHz en 44.1kHz samplerate of 24 en 16 bitdepth te kunnen horen.
                  Dus fabrikanten maken spullen (met de cijfers er bij) die dit natuurlijk halen (is ook niet zo moeilijk).
                  Er zijn er zelfs mensen die kapitalen investeren in apparatuur welke deze cijfers ook bijna kunnen scoren.
                  Om vervolgens hierover 320kbps bestanden af te spelen. :shock:

Ik snap ondertussen wel dat vinyl weer populair wordt...
                  Last edited by BT-Studio; Friday-28-11-2014, 10:58.

Comment

Ik vind dit ook erg mooi en prachtig.

We hebben het hier over speakers van een 200 euro per stuk. Als ik het hout en de accesoire's die je nodig hebt ( handvaten enz ) van moet kopen kom ik al geld te kort om er ook nog eens drivers bij te kopen die je dan in deze houten kasten kan schroeven.

Dan staan deze buiten op een ( wel toffe ) budget versterker zijn aangesloten op de grond. Aangestuurd via een hoofdtelefoon van een laptop. Dan ook nog als het even kan via een gratis account van spotify.

Heerlijk werkelijk waar heerlijk. Ik zou me hier ook echt druk over gaan maken over bitrate en andere leuk voor hifi geneuzel.
                    Zet dat ding gewoon een metertje omhoog zodat je er niet meteen voor staat en het al meteen zo dof al morgen heel de dag klinkt en klaar.
                    Lekker oud en nieuw vieren. Krat bier de man leeg drinken en de dag erna allemaal een kater.

Wil je echt een kwaliteit verbetering? Hou er dan rekening mee dat je geluid nooit beter gaat klinken dan de zwakste schakel
                    Dus bron van je muziek ( spotify )
                    Je audio afspelend apparaat ( el cheapo laptop )
                    Je geluid uitsturend apparaat ( el cheapo geluidskaart in de laptop )
                    Verster ( budget dap maar wel degelijk )
                    De speakers ( tja daar begin ik niet eens over )

Kortom waar wil je beginnen? Wat mag het kosten?

Helpt een goede geluidskaart? Uhm ja voor dat signaal wel. maar dat wat je spotify niet aan je geeft kan de geluidskaart niet weergeven. Dat wat de versterker niet fatsoenlijk kan herproduceren en versterken is dus ook gewoon weg gegooide energie. Enne dat wat je speakers niet weer geven tja dat is ookal zonde van de versterking. Kortom Laat het gewoon bij wat het is en koop voor die 40 euro gewoon een paar bakken bier. Daar merk je de dag erna meer effect van dan van het geluid wat uit je speakers komt.

Enne ja. Als je een goede bron hebt, ( dus je audio file )
                    Goede afspeel apparatuur ( geluidskaart of installatie )
                    en Goede speakers hebt dan merk je inderdaad een wereld van verschil. Alleen alles heeft grenzen en beperkingen. Als ook een prijskaartje.
                    Dus is het jou waard. Doen. Denk je hmmmm watte bedoeld ie nu. lekker zo laten. Bier drinken en fikkie stoken. Klaar.

Comment

ik heb gevraagd of er iets beters was dan spotify, ik ga die ook updaten naar premium trouwens
                      ik heb gewoon een computer dus geen laptop,
                      ik heb gevraagd wat een goeie geluidskaart zou zijn voor mij, intern of extern,
                      ookal is het nu voor een klein feestje, daarom wil ik wel mooie kwaliteit, en dat is gewoon waar ik informatie over wil hebben en dat beter maken,
                      ik hoef niet te horen hoe slecht die speakers volgens jou zijn daar heb ik helemaal niks aan, waar ik wel wat aan heb dat ik hulp krijg hoe ik het meeste uit die speakers en uit mijn pc kan krijgen,
                      en die speakers zijn geen 200 euro maar 333 bij bax shop, jij praat over de Behringer Eurolive VP2520 maar ik heb de Behringer Eurolive B2520 PRO

Comment

Kijk, als je het beste uit je speakers wil halen zal je dus je speakers de zwakste schakel moeten maken. Dit betekent een flinke investering in zowel een goede geluidskaart als een nieuwe amp. En daarbij, een desktop in de vochtige, waarschijnlijk erg koude buitenlucht met vuurwerk en drank? Liever die van jou dan die van mij hoor.

Wil je kwaliteit, moet je toch gaan upgraden (ook je speakers). En ja, dat is nu eenmaal duur.

Comment

nee, de desktop blijft binnen, alleen de speakers staan buiten de kabels gaan gewoon door het raam, daar is niks mee aan de hand,
                          ik zag al wel een geluidskaart is dit misschien wat? ASUS ROG Xonar Phoebus Solo
                          Last edited by Bax-shop - Ronald; Friday-28-11-2014, 10:22. Reason: ! geen links naar andere webshops

Comment

Originally posted by tuning13 View Post
                            ik heb gevraagd of er iets beters was dan spotify, ik ga die ook updaten naar premium trouwens
                            Beste kwaliteit uit Spotify premium is 320kbps.
                            Origineel niet lossy gecomprimeerd is beter.

Originally posted by tuning13 View Post
                            ik heb gevraagd wat een goeie geluidskaart zou zijn voor mij, intern of extern,
                            ookal is het nu voor een klein feestje, daarom wil ik wel mooie kwaliteit, en dat is gewoon waar ik informatie over wil hebben en dat beter maken,
                            Intern of extern hoeft niks uit te maken.
                            Wat is kwaliteit? Zoals hier al eerder opgemerkt is bepaald de zwakste schakel de kwaliteit.
                            Vermoed dat in jou keten de bron (OGG 320kbps) en speakers de zwakste schakels zijn.
                            Is het zo slecht? Wel nee. Voor jou doeleind (feesten met oud en nieuw) gewoon voor gaan, een kwaliteit update in de keten gaat niemand horen.

Comment

@ tuning13

Ik help je ook enorm. Maar jij ziet het niet.

Ik geef je aan dat als je een verschil wil gaan merken je dus of een flinke klap geld ( en dan bedoel ik niet een paar honderd euro maar meer een flink eind over de duizend euro ) er aan moet gaan besteden. Dat het voor dit doel, feestje en gelegenheid het niet de moeite waard is om er voor maar een paar 100 euro aan te gaan lopen sleutelen omdat je er niet of nauwelijks verschil uit gaat halen tegenover dat wat je al hebt.

Dus volgens mij snap je totaal niet wat ik bedoel, waar ik je mee wil helpen,
                              Ik begrijp meer dan goed dat voor de meeste hier een paar 100 euro een enorme klap geld is. Helaas is dat niet een enorme klap geld in goed geluid audio wereld. Daar is het maar een schrijntje. Als je dan ook echte verschillen wil maken en gaan halen kost dat gewoon veel geld.

Comment

ja oke,

bedankt allemaal voor de informatie ik weet genoeg :)

Comment

Working...
                                X