Announcement

Collapse
No announcement yet.

speakers buiten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• speakers buiten.

hoi,

met oud en nieuw wil ik mijn speakers buiten zetten,
    het gaat om 2 Behringer Eurolive B2520 PRO speakers,
    zijn er nog dingen waar ik op moet letten dan? is het misschien schadelijk voor de speakers als het vriest?
    of andere handige tips? mischien afstellingen op de mixer voor buiten.
    de rest blijft binnen staan,

versterker: dap palladium 2000
    mixer: SKYTEC STM-3006
    verder is het gewoon aangesloten op de computer gewoon op een moederbord uitgang
    en muziek speel ik dan af via spotify

Gr Ramon

Als het niet regent of zo kun je de speakers wel buiten neer zetten. Als ik jou was zou ik er wel iets onder zetten zodat ze niet op de grond staan.
    En wat het geluid betreft zou je de bas wat hoger kunnen zetten omdat je buiten staat.
    Gr

Comment

ja ik wou ze inderdaad op wat extra stoeptegels zetten en onder een party tent,
      ik hoop dat er genoeg bass is ja, maar dat denk ik wel
      en wat vinden jullie van spotify? misschien betere opties?
      Last edited by tuning13; Wednesday-26-11-2014, 22:11.

Comment

Originally posted by tuning13 View Post
        en wat vinden jullie van spotify? misschien betere opties?
        Als je een goed en degelijk systeem gebruikt dan merk je en hoor je dat het wel net wat minder is ( zelfs wanneer je download ) maar in dit geval gok ik dat als je het in de hoge kwaliteit functie zet het met deze speakers niet zoon probleem zou zijn.

Maaruh speakers op een paar tegels? Gewoon een statiefje denk ik is het niet?

De eq zou ik me niet te druk overmaken. Dan maar wat minder aanwezige bass. Als je deze omhoog gaat draaien bij dit soort speakers houd je al helemaal niets verstaanbaars over.

Comment

Iets er onder zetten zodat ze niet op de grond staan? - Wat denk je van een statief?
          De bas iets hoger zetten? - Lijkt me niet bevordelijk voor de geluidskwaliteit.
          Spotify? - Prima, zolang je de streaming kwaliteit zo hoog mogelijk zet.

Comment

een statief voor dubbele 15 inch? hoeft geen meter de lucht in ofzo,
            en bedoel misschien 2 stoeptegels of iets eronder zodat er nooit water bij kan komen voor de zekerheid,
            verder staan ze wel onder een party tent dus,
            ga ik echt een verschil horen als ik spotify premium neem? met geluids qualiteit

Comment

een statief voor dubbele 15 inch?
              Jazeker! :)

ga ik echt een verschil horen als ik spotify premium neem? met geluids qualiteit
              Op een fatsoenlijke set? Jazeker. Op de behringer, waarschijnlijk ook wel :)

Comment

maar als ik ze op een statief zet dan verlies ik toch nog meer bass,
                als ik premium neem moet ik dan naar spotify-bewerken-voorkeuren-afspelen- en dan streamen in hoge kwaliteit doen? dat bedoelen jullie neem ik dan aan?

Comment

Dan verlies je inderdaad meer bas ja. Maar daarnaast rijkt je geluid wel verder, en staat je speaker ook een stuk steviger (mits je een stevig statief hebt natuurlijk)

En inderdaad het streamen in hoge kwaliteit aanzetten ja :)

Comment

Een statief kan ook in de vorm van een bok. Zolang je zorgt dat het stevig en degelijk staat is daar niets mee aan de hand.
                    Het punt is namelijk dat wanneer er mensen voor gaan staan je de midden en vooral hogen tonen zowat meteen kwijt bent en het dus helemaal niet meer verstaanbaar overkomt.

Spotify streamen? Uhm zullen we maar niet doen als het bedrijfszeker moet zijn. Gewoon een playlist maken en dan zorgen dat deze offline beschikbaar is. Zou wel erg vervelend zijn dat wanneer de internet verbinding een beetje inzakt dat je dan meteen een gehakkel en getakkel hebt over je muziek.

Comment

Zolang het voor een paar vrienden is, en je een fatsoenlijke internetverbinding hebt is streamen geen probleem hoor.

Comment

ja ik heb gewoon een afspeellijst gemaakt van ongeveer 100 nummers, in de niet betaalde versie,
                        als ik dan premium neem word dat dan ook gelijk over gezet in hoge kwaliteit?

en ja het in inderdaad gewoon voor un paar vrienden

Comment

Heb zelf Spotify premium.
                          Premium heeft automatisch beter geluidskwaliteit, dus je hoeft niks aan te zetten.
                          Ook kun je bij premium complete afspeellijsten offline beluisteren, je moet het wel even aanvinken bij de des betreffende afspeellijst.
                          Heb er zo nog nooit problemen mee gehad, maar gebruik het overigens wel vooral voor thuis, of een klein feestje.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
                            Heb zelf Spotify premium.
                            Premium heeft automatisch beter geluidskwaliteit
                            Ja en nee. Ja het is beter, maar het kan beter. Bij instellingen staat namelijk niet standaard op hoge kwaliteit streamen aan.

Comment

ahh okee,
                              en streamen betekend gewoon afspelen toch?,
                              en als je het er ofline opzet is het dan ook de zelfde hoge kwaliteit ofniet?

Comment

Working...
                              X