Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer of Alto Pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer of Alto Pro

Beste forumleden,

Ik ben enorm aan het twijfelen tussen deze sets:

2x Alto Pro TS-115A V2
    of
    2x Behringer Eurolive B115D

Ben enkele jaren gestopt maar zou nu opnieuw willen starten. Bedoeling van deze set is
    dat ik eerst thuis wat wil gaan oefenen en genieten van de klank om daarna terug te gaan draaien.
    Wat zijn jullie ervaringen met deze merken of deze sets? Kwa klankkleur en (uithoudings-)vermogen op lange termijnen?
    Welke set raden jullie aan en eventueel waarom?

Ik zou zeker voor actieve luidsprekers willen gaan.

Mvg
    Dimitri

haha zal ik je n tip geven ga gewoon voor de electro voice zlx 12p die klinken volgens de reviews veel beter als bijna elke niet prof pa speaker die dus betaalbaar is. een grotere woofer hoeft trouwens ook niet te betekenen dat je meer bas krijgt. dat heeft met veel meer eigenschappen te maken als alleen n groter oppervlak van de woofer n speciale surround, n langere baspoort of n grotere kast. vergeet niet dat de syrincs m3 220 ook heel hard gaat en beter kljnkt als geloofik alle pa speakers. ligt er natuurlijk aan voor hoeveel mensen je gaat draaien zelf zou ik gaan voor n syrincs m3 220 voor het oefenen en als je terug wilt gaan draaiwn koppel je daar bovenop 1 ev zlx 12p meer als genoeg vermogen voor 30 man daar is 1 syrincs m3 220 al genoeg voor volgens de reviews op n andere websites die je nu niet meer kan lezen. de syrincs m3 220 word trouwens bijna altijd gebruikt voor draaien en was een van de meest gereviewde producten op bijna t hele internet in de nederlandse taal op de website van de nederlandse concurent van bax ahop maar daar kun je m nu niet meer bestellen geloofik alleen nog maar op de duitae muziek en pa site als je ff google gebruikt kom je dr wel uit

Comment

Hahaha! Bedankt voor de tip, nu kan ik tussen 3 setjes gaan twijfelen zie... :D
      Had deze ook al eens bekeken (Electro Voice zlx-12) en inderdaad veel goei reacties op deze speakers...

Mmm... moeilijk, moeilijk...

Comment

Ik heb zelf de Electro Voice ZLX-15p, ben er zeer tevreden mee, echt een geweldig geluid wat eruit komt.
        Zien er tevens professioneel uit naar mijn mening.

Ook hebben ze een DSP ingebouwd, waarmee je gemakkelijk de instellingen kan veranderen.

Zou ze niet willen ruilen tegen die Alto's of Behringers.

Nadeel van deze kast is, dat deze snel krast aan de zijkant. Maar dat heb je denk ik wel bij meer kasten.

Comment

Om het allemaal nog moeilijker voor je te maken.

Je zou ook kunnen kijken naar de cromo en Opera serie van db-technologies.
          Dit zijn beide erg toffe en fijne speakers. Op sommige vlakken overlappen ze wel elkaar en is het meer persoonlijke voorkeur maar met elk product wat je ervan neemt krijg je voor het geld wel altijd een degelijke en net klinkende speaker.

Grootste voordeel van de db vind ik dat ze het gewoon doen. Niets geen poespas er allemaal op wat je toch nooit echt nodig hebt. Signaal erop stekker erin en heel veel meer dan een volume knop zit er eigenlijk niet op. Het klinkt gewoon meteen goed en netjes. Goede beveiligingen ingebouwd. Constante verhouding. Dus of deze nu hard of zacht staat scheelt niet echt veel in klank. Niet op hoog volume schel en irritant en op laag volume opeens een stuk doffer en een niet vol geluid.

Als je bijvoorbeeld nu een 12 inch neemt kan je daar al een leuk feestje mee doen. In de toekomst als je het tof vind om te doen er een leuk subje bij kopen en klaar je kan knallen met die hap.

De syrincs die voorgesteld worden zou ik persoonlijk met een hele grote boog laten staan als je echt het draaien en feesten gedeelte wil gaan doen. Daar is het namelijk gewoon niet voor gemaakt. Ik kom op veel plaatsen, zie veel dingen en heb zelf al het 1 en ander gemaakt. Ik ben het nog NOOIT tegengekomen dat dit of een soortgelijke set gebruikt word om een feest van lekkere muziek te voorzien. Kortom pure onzin niet aan beginnen. Leuk als alternatief hifi of hobby monitor setje maar zeer zeker niet voor dj en feest gebruik. Als klank? Kom maar langs ik heb wel wat pa setjes die je versteld doen staan als je denkt dat er niets beter is of klinkt dan dat setje.

Comment

Yep, ook een mooie speaker reeks. Zo zie je maar, keuze genoeg om te twijfelen hé... :)
            Vroeger was alles zo eenvoudig. Zal nog een beetje moeten verder kijken en zoeken geloof ik.

Comment

EV zou volgens Bax-shop kwalitatief beter zijn dan Alto Pro. Wat het prijsverschil ook kan verklaren. Ga meteen voor de EV ZLX 15, dan kom je geen geluid tekort. Het mid viel me een klein beetje tegen, maar niet storend. Heb je iets meer budget kan je voor de EV ELX15 gaan, die heeft een houten kast en klinkt minder schel en warmer.

Comment

a ronennieshow , waarom Begin jij in elke forum altijd over db+technologies ? Dit is een vraag over behringer of alto pro , niet een aanrading gevraagd waar in wordt gevraagd voor speakers die 2 x zo duur zijn dan de gegeven speakers .

Comment

@ Hugovs

Wat zit je nu te zeuren.
                  Kom gewoon met een advies wat onderbouwt is en waar je iets aan hebt of zeg gewoon niets.
                  Lees in ieder geval gewoon eerst het hele topic voordat je allemaal gaat zitten klagen.

De post van jou is pas een nutteloze niet nodig zijnde en dus pure onzin.
                  Weet je niks, kan je niks doe dan ook gewoon niks. Blijf gewoon van je toetsenbord af en probeer eens wat te lezen, dit te begrijpen en typ dan heel misschien eens een keer zelf ook wat.

In dit topic worden zo dus al veel verschillende sets aangedragen. Van een wannabe hifi / studio achtig iets tot een ev set. De ev kost gewoon net zoveel als de db. Ik geef alleen een alternatief om over na te denken, duidelijke argumenten erbij wat mijn visie en mening erover is en waarom ik ervoor zou kiezen.

Jij zit alleen maar te zijken van waarom begin je telkens over db-technologies?

Als je gewoon de moeite had genomen om het te lezen dan had je dit al geweten. Dus toe alsjeblieft verdiep je gewoon in materie voordat je wat gaat lopen roepen. Ook nog eens een 2 weken na de laatste post. Waar ik niet eens als enigste in geopperd heb om naar een andere duurdere oplossing te kijken.

Enne altijd db?
                  Koop een bril en kijk eens goed.
                  Misschien ook wel als het echt niet redelijk is gewoon een oplossing in bijvoorbeeld behringer of dab aangedragen. jb-systems
                  En als er wel budget is maar er ook naar andere dingen gekeken moet worden zoals een ad-systems.

Dus alsjeblieft als je niets zinnigs te melden hebt. Hou dan gewoon je mond over mij

Begrijp je het nog niet? Wil je een aanrading voor jou?
                  Voeg iets toe, kom met argumenten of laat mij met rust.

Comment

Working...
                  X