Announcement

Collapse
No announcement yet.

limiter en crossover aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• limiter en crossover aansluiten

ik heb een vraag over het aansluiten van een compressor en een crossover
    van mijn mixer ga ik naar de crossover dbx 223xs van de crossover via 2 versterkers naar de speakers een voor mid/hoog en een voor laag
    nu wil ik een compressor dbx166xs aansluiten

mogelijkheid 1
    mixer / compressor/crossover /versterkers

mogelijkheid 2
    mixer / crossover / en voor elke versterker een compressor?

wat is de oplossing

vr gr okke

Mijn eerste vraag zou zijn, waarom een compressor?
    Maar goed.
    Beide zijn mogelijk, echter 2 zal anders reageren en ik vermoed dat je dat niet wil.
    Bij 2 krijgt elk compressor een deel van de frequentie bereik en zal elk compressor dus ook alleen daarop reageren.
    Bij 1 zal de compressor op alle frequentie van het muziek reageren en zal deze gecomprimeerd geluid gesplit worden.
    Tis dus maar net wat je wilt (zie eerste vraag :)).

Comment

het is eigenlijk een compressor/limiter/gate
      het gaat mij om de limiter om de versterkers en de speakers te beschermen bij vol vermogen
      maar heel erg bedankt voor het antwoord
      mvg okke

Comment

Deze limiter zal dan alleen voorkomen dat de ingang van je versterker niet overstuurt (gaat de versterker niet direct kapot van).
        Versterker te hard en je speakers overlijden alsnog.

Comment

dus als ik het goed begrijp heeft het totaal geen zin om deze limiter te gebruiken:!:

Comment

Om uw dure versterkers en luidsprekers te beschermen, heeft DBX de PeakStop limiter geïntegreerd. Dit zorgt voor een absolute drempelwaarde voor piekexcursies en grote transients. Zo kunt u uw apparatuur vrijwel niet meer beschadigen!

deze text staat bij de productinfo van de baxshop

Comment

Je zal altijd je speakers over de rooie en naar zijn grootje kunnen helpen.

Als je namelijk al met clip je mixer verlaat dan knijpt de compressor limiter dit wel af maar het blijft een vervuild signaal. Alleen word de max volume afgekapt.

Hiermee kun je dus een piek / max instellen. Is dit signaal al niet goed helpt het alleen erg weinig. Het beperkt alleen de max niet de kwaliteiten ervan.

Als je dit al wel wil. Zou ik juist wel voor 2 kiezen. Hiermee creëer je een multiband limiter. Dus je harde bassen hebben dan geen extra invloed meer op je mid en hoge tonen. Anders heb je er kans op dat je mid en hoog zowat weg gedrukt worden door het laag als je limiter echt in werking komt. Laag bezit namelijk veel meer energie dan hoog en dat kunnen de meeste limiters niet of niet goed onderscheiden. Een crossover doet dit dan in deze situatie dus al voor je.

Compressie voor een amp ben ik al helemaal niet van. Dat beetje dynamische wat er dan nog in zit haal je er dan ook nog uit. Vind ik persoonlijk jammer en niet mooi.

Comment

Working...
              X