Announcement

Collapse
No announcement yet.

speaker kabel.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• speaker kabel.

hoi,
    Ik heb bij bax-shop deze kabel bestelt en is binnen en weer hele goede servius.
    Alleen ik heb geen iedee wat plus en min is op de kabel.
    De draadjes zijn blauw en rood.

Maar ik weet niet wat plus en min is.
    dus al iemand mij kan helpen alvast bedank.

M.V.G
    Tom

Als je al moeite hebt met deze vraag, vraag ik me af of je er wel geschikt voor bent.

Rood=plus
    Blauw=min

De kleur is puur een aanduiding natuurlijk zodat nergens plus en min wordt omgedraaid. De kabel erin is exact hetzelfde.

Comment

Dus dan kan je advertentie op slot?

Comment

hoi,
        bedank.
        nu heb ik een speaker connector waar -1 en +1.
        Ik dacht dat -1 zwart op moet en +1 rood op moet.
        Klop dit wil ik even voor de zekerheid weten.

M.V.G
        Tom

Comment

Over het algemeen is dat het systeem dat aangehouden wordt. Om het makkelijk voor je te houden: ja.

Verder maken kleurcoderingen zoals eerder aangegeven geen zier uit. Koperdraad is koperdraad. Ik heb twee "rode" RCA-kabels gepakt, tulpconnectoren erafgeknipt en die als elektriciteitsdraad voor mijn accu gebruikt. Geen enkel probleem. Koperdraad geleidt en maak je stroomkring compleet.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
            Verder maken kleurcoderingen zoals eerder aangegeven geen zier uit.
            Toch handig om een bepaald kleurensysteem aan te houden, zeker als je met diverse soorten kabels werkt. Moet je een connector vervangen, weet je direct wat + en - is.
            Koperdraad is koperdraad. Ik heb twee "rode" RCA-kabels gepakt, tulpconnectoren erafgeknipt en die als elektriciteitsdraad voor mijn accu gebruikt. Geen enkel probleem. Koperdraad geleidt en maak je stroomkring compleet.
            Ik neem aan voor je laptop en dan ná de transformator. ;)

Comment

Ik gok niet voor de laptop Rick, ik gok zelf op de scooter;)

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                Ik gok niet voor de laptop Rick, ik gok zelf op de scooter;)
                En we hebben een winnaar! Verlichting moet ook aangesloten worden hè :-)

Comment

Wat heb ik nu gewonnen, ik ga in ieder geval door voor de wasmachine! Maar goed, back on-topic maar weer?

Kleurensystemen zijn inderdaad makkelijk, maar het is niet nodig deze aan te houden. Zolang je geen tulp/RCA aansluitingen op een stel 230V kabels zet en aansluit, of andere dingen door elkaar gaat halen maakt het niet uit hoor!

Oh ja, over bovenstaande voorbeeld: don't try this at home, het geeft "ganz große boem und smòke ja!" Niet doen dus!

Comment

Het lijkt me toch verrekte handig om bij bijv. Speakon een bepaalde kleur voor + en een bepaalde kleur voor - aan te houden. Op het moment dat je die door elkaar haalt heb je wel eens kans dat je de polariteit aan het omdraaien bent als je snel een connector moet omwisselen. En dan krijg je faseproblemen, enz. enz.
                    Maar nog erger wordt het dan bij Speakon 4p, je top en sub in een connector omdraaien lijkt me niet bevorderlijk voor de drivers. :)

Comment

Hey.
                      Ik heb een versterker rack die wil ik een aansluitpaneel in maken.
                      Nu heb ik 2x1.5 mm speaker kabel kan ik die gebruiken voor de dap palladium 1600 op 8 ohm.
                      De afstand zal minder dan een meter zijn.
                      Of kan ik beter iets groter pakken.

gr.tom

Comment

Wat is nu je vraag precies? Als je de afstand bedoeld zou ik iets meer doen dan nodig is maar dan bedoel ik 5 cm ofzo. Als je een lange kabel gebruikt heb je kans dat hij gaat breken.

Comment

1.5mm² kan, maar zie het als een ketting. De zwakste schakel bepaalt in feite de sterkte van de ketting. In dit geval, als je 'schakel' 1.5mm² is en de rest 2.5mm², is de 1.5mm² nog steeds de zwakste schakel.

Wat is de totale afstand tot je luidsprekers (dus ook met overige kabels vanaf je case tot luidsprekers) en hoeveel vermogen moet er doorheen?

Comment

Working...
                          X