Announcement
Collapse
No announcement yet.
speaker kabel.
Collapse
X
-
-
Over het algemeen is dat het systeem dat aangehouden wordt. Om het makkelijk voor je te houden: ja.
Verder maken kleurcoderingen zoals eerder aangegeven geen zier uit. Koperdraad is koperdraad. Ik heb twee "rode" RCA-kabels gepakt, tulpconnectoren erafgeknipt en die als elektriciteitsdraad voor mijn accu gebruikt. Geen enkel probleem. Koperdraad geleidt en maak je stroomkring compleet.
Comment
-
Originally posted by Patrick View PostVerder maken kleurcoderingen zoals eerder aangegeven geen zier uit.
Koperdraad is koperdraad. Ik heb twee "rode" RCA-kabels gepakt, tulpconnectoren erafgeknipt en die als elektriciteitsdraad voor mijn accu gebruikt. Geen enkel probleem. Koperdraad geleidt en maak je stroomkring compleet.
Comment
-
Wat heb ik nu gewonnen, ik ga in ieder geval door voor de wasmachine! Maar goed, back on-topic maar weer?
Kleurensystemen zijn inderdaad makkelijk, maar het is niet nodig deze aan te houden. Zolang je geen tulp/RCA aansluitingen op een stel 230V kabels zet en aansluit, of andere dingen door elkaar gaat halen maakt het niet uit hoor!
Oh ja, over bovenstaande voorbeeld: don't try this at home, het geeft "ganz große boem und smòke ja!" Niet doen dus!
Comment
-
Het lijkt me toch verrekte handig om bij bijv. Speakon een bepaalde kleur voor + en een bepaalde kleur voor - aan te houden. Op het moment dat je die door elkaar haalt heb je wel eens kans dat je de polariteit aan het omdraaien bent als je snel een connector moet omwisselen. En dan krijg je faseproblemen, enz. enz.
Maar nog erger wordt het dan bij Speakon 4p, je top en sub in een connector omdraaien lijkt me niet bevorderlijk voor de drivers. :)
Comment
-
1.5mm² kan, maar zie het als een ketting. De zwakste schakel bepaalt in feite de sterkte van de ketting. In dit geval, als je 'schakel' 1.5mm² is en de rest 2.5mm², is de 1.5mm² nog steeds de zwakste schakel.
Wat is de totale afstand tot je luidsprekers (dus ook met overige kabels vanaf je case tot luidsprekers) en hoeveel vermogen moet er doorheen?
Comment
Comment