Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorversterker en/of Eindversterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorversterker en/of Eindversterker

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Technics SL1210 MK2 en 2 KRK Rokit 5 G3 monitoren. Daarnaast heb ik een Macbook pro.
    Om platen af te spelen met mijn Technics heb ik geloof ik een voorversterker nodig.

Mijn vragen:
    Klopt het inderdaad dat ik een voorversterker nodig heb?;
    Heb ik ook nog een eindversterker nodig?;
    Hoe zou ik mijn apparatuur heb beste kunnen koppelen? -> ik zou het fijn vinden als ik van vinyl makkelijk kan switchen naar digitaal via mijn macbook pro.

Bedankt!

Jouw KRK Rokit 5 G3 hebben al een eindversterker ingebouwd, dus die hoef je niet meer apart nodig.
    Om nu vinyl en je laptop schakelbaar aan deze monitoren te koppelen gebruik je
    * ofwel een voorversterker met minimaal 1 phono ingang (voor je SL) en 1 lijn-ingang (vaak genoemd met termen als CD / tape/ aux). Op de voorversterker selecteer je welke bron doorgestuurd wordt naar de Rokits.
    * ofwel een simpel klein mengpaneelje, met alweer minimaal 1 phono ingang en 1 lijn-ingang (vaak aangeduid met zoiets als TAPE of LINE). Ook hier weer bepaal je met het mengpaneeltje welk signaal je naar de Rokit's stuurt. Voordeel van deze oplossing: je zou kunnen beslissen de kanalen voor vinyl en voor laptop beiden open te laten staan. Wil je een plaat afspelen, dan speel je even niets af op je laptop, en andersom. Scheelt extra schakelen/schuiven.

Comment

Bedankt voor je heldere reactie! Dit maakt een boel duidelijker.

Vraag:
      Als ik een voorversterker zou gebruiken zou ik dus steeds mijn kabel vanaf mijn monitoren uit de auxingang van de voorversterker moeten halen om hem hierna weer in mijn laptop te steken voor mp3.
      Zou ik weer vinyl willen draaien, zou ik de kabel weer uit mijn laptop moeten halen in weer in auxingang in de voorversterker moet steken.
      Klopt deze veronderstelling? Of is het mogelijk om EN mijn macbook EN mijn KRK's aan te sluiten op een voorversterker?
      Zit er trouwens op iedere voorversterker een volumeknop, ik dacht er namelijk een aantal gezien te hebben zonder.
      Last edited by RomanVerpaux; Tuesday-09-12-2014, 17:09.

Comment

Je Technics SL1210 MK heeft een phono voorversterker nodig.
        De uitgang van deze voorversterker gaat naar je KRK's.
        De uitgang van je mac kan gelijk naar de KRK's.
        Om niet te hoeven om te steken zou je een mengpaneel kunnen nemen (makelijks zou zijn ééntje waar een phono ingang op zit) daar je Technics SL1210 MK en mac op aansluiten en op de uitgang je KRK's.
        (Meeste DJ mixers hebben wel een phono ingang.)
        Ja er zijn (zeker voor phono) voorversterkers met en zonder volume regelaar.
        Last edited by BT-Studio; Tuesday-09-12-2014, 17:27.

Comment

Oke, dus voor de duidelijkheid, ook als je een mengpaneel hebt, heb je in ieder geval een voorversterker nodig voor je Technics SL1210 MK2.
          Het is niet zo dat er weer een voorversterker zit in het mengpaneel.
          Heeft iemand eventueel een tip voor een goede voorversterker MET volumeregelaar?
          Bedankt!

Comment

Hier een mengpaneeltje met ingebouwd phono voorversterker.
            Skytec STM-2211 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Kun je dus je Technics SL1210 MK2 op aansluiten en je mac en je KRK's om vervolgens van elk de volume te regelen.
            Last edited by BT-Studio; Tuesday-09-12-2014, 17:33.

Comment

Aah top!!

Comment

Working...
              X