Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yamaha MG06X mixer aansluiten op andere mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Yamaha MG06X mixer aansluiten op andere mixer

Beste mensen,

Bij ons koor in de kerk maken we gebruik van gebruik van dit mengpaneel in combinatie met actieve boxen. Dat werkt uitstekend, maar de kerk heeft ook een eigen geluidsinstallatie met meerdere speakers die ook geschikt zijn voor muziek.

Nu vroegen we ons af of het ook mogelijk is ons mengpaneel aan te sluiten op een ander mengpaneel. Kunnen we bijvoorbeeld de balanced out rechtstreeks aansluiten op een xlr-ingang van een ander mengpaneel of kan ik de unbalanced uitgangen gebruiken in combinatie met een DI-box?

Originally posted by spartametje View Post
    Nu vroegen we ons af of het ook mogelijk is ons mengpaneel aan te sluiten op een ander mengpaneel.
    Kunnen we bijvoorbeeld de balanced out rechtstreeks aansluiten op een xlr-ingang van een ander mengpaneel
    Waarom pak je niet de jack uitgangen (zijn ook balanced bij gebruik van TRS) naar een line ingang van die ander mixer? (Niet XLR omdat dit meestal microfoon ingangen zijn)
    Originally posted by spartametje View Post
    of kan ik de unbalanced uitgangen gebruiken in combinatie met een DI-box?
    De uitgangen van deze mixer zijn balanced, zou zonde zijn deze eerst unbalanced te maken (door bijvoorbeeld een TS jack te gebruiken) om vervolgens d.m.v. een DI-Box weer balanced. :)
    Dit zou je hooguit kunnen overwegen als die ander mixer geen (balanced) line ingangen heeft.
    Last edited by BT-Studio; Friday-26-12-2014, 12:49.

Comment

De mixer van de kerk heeft geen balanced line ingangen. Er zijn alleen microfooningangen beschikbaar, maar als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om daarop de xlr-uitgang van onze mixer op aan te sluiten?

Comment

De XLR uitgang van je mixer is een line uitgang.
        De XLR ingang van die ander mixer (welk merk, type is het?) zal waarschijnlijk dan microfoon ingang zijn.
        Dit gaat dus zo niet werken, in zo'n geval kan je inderdaad beter een DI-box gebruiken om de impedantie aan te passen.

Comment

Ok, naar aanleiding van bovenstaand advies heb ik stereo out (L) via een TS kabel aangesloten op van L input van de Samson S-Direct+ en vervolgens de balanced output L van de DI met een XLR kabel aangesloten op de microfoonaansluiting van de mixer in de kerk. Helaas geeft dit allemaal bijgeluiden. Ik heb zelf het idee dat ik de verkeerde DI gebruik.

Onze parochie heeft verschillende kerken/ locaties waar ons koor diverse malen moet zingen en in elke kerk is een XLR contact in de vloer dat naar een microfooningang gaat naar de mixer waar we op kunnen "inpluggen".
          Last edited by spartametje; Saturday-27-12-2014, 13:49.

Comment

Zou in principe gewoon moeten werken. Groundlift al eens geprobeerd?
            Dit is wel een actief DI, en zie dat ingang schakelbaar is tussen gitaar of speakers...
            Je zou kunnen kijken of hier verbetering in ontstaat bij omschakelen.
            Een passief DI bedoeld voor line uitgang zou wellicht beter zijn.
            Hou de unbalanced (jack) kabel zo kort mogelijk!

Comment

Working...
            X