Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Top-set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Top-set

Hallo allemaal,

ik ben aan het kijken voor een nieuwe Top-set voor mijn Drive-in Show.
    Na 4 jaar mijn top kasten te hebben gebruikt zijn ze binnenkort wel aan vervanging toe.

Ik zit te denken aan een bedrag rond de 600,- à 700,- euro.
    De speakers moeten wel passief zijn, i.v.m. de versterker die ik al heb, dit is een Behringer Inuke 6000. http://www.bax-shop.nl/versterker/be...t-details.html

Ik heb al twee subs die ook door zo'n versterker worden gevoed.

Met de nieuwe top-set moet samen met de subwoofers minimaal 300 man aankunnen.

Ik zat zelf een beetje rond te kijken en trefde dit aan: http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html

Met dit budget en de aangegeven versterker ga je niet een 2 tal toppen vinden waarmee je fatsoenlijk een groep van 300 personen van geluid gaat voorzien wat ook nog eens een aangenaam volume gaat halen.

Daarnaast zal je al zeer behoorlijke subs nodig hebben die dit juist gaan trekken. Een inuke amp die je nu aan geeft geloof ik niet heel hard in dit te trekken.

Daarnaast als je toch subs gebruikt kan je net zo goed een 10 of 12 inch variant topje nemen. Zijn makkelijker te hanteren en presteren ook nog eens net wat fijner zo rond de mid en hoog.

Kortom je zal of de wensen of budget moeten aanpassen.

Comment

Momenteel lukt het ook, ik wil alleen niet inleveren op de geluidskwaliteit (die juist verbeteren) en op het volume.

Ik heb twee Phonic Impression 15" speakers, hiermee lukt het ook om een zaal met 300 feestgangers van muziek te voorzien.
      Het gaat hierbij om een schoolfeest in een zaal van ongeveer 25 bij 20 meter.
      Het hoeft niet om D&B Audio kwaliteit te gaan, maar een beetje strak geluid zal wel fijn zijn.

Comment

Kijk eens naar de DAP XT MKII serie.
        Heb zelf de XT15MKII met 4 X15HL subs.
        Strak in het hoog, en klinkt naar mijn mening velen malen beter dan de budget kasten van A-merken, zoals de ELX van EV bijvoorbeeld.

Comment

Ik heb de speaker er even bijgezocht en dan denk ik dat wij 2e op een andere lijn zitten als het om goed en net geluid gaat voor 300 personen in de aangegeven ruimte.

Succes.

Comment

Working...
          X