Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saxofoon > Loopstation > Speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Saxofoon > Loopstation > Speaker

Hi All,

Ik ben op zoek naar de juiste spullen om met mijn sax gebruik te kunnen maken van een loop-station.
    Eventueel daarvoor een octaver zodat ik met een altsax toch een baspartij kan neerleggen (da's sneller dan even de bari pakken :-) ).
    Het resultaat moet klinken alsof er nog een paar saxen naast mij niet-versterkt staan te spelen.

Ik heb nog helemaal geen spullen, anders dan een iPad of computer, dus ik zit niet aan bepaalde standaarden vast.
    Inmiddels ben ik wel wát wijzer, maar verdwaal nog in de wereld van low vs high impedance, condensator vs dynamisch,
    gebalanceerd vs ongebalanceerd, guitar-amp vs active speaker, mic vs line, XLR vs jack, etc.

Mijn zoektocht heeft al de volgende rijtjes opgeleverd, maar ik heb geen idee of dat gaat werken:

1.
    Sennheiser E 908 B condensator instrumentmicrofoon (incl. mic-versterker MZA900P) - via XLR naar
    Behringer MIC 200 voorversterker - via 6,3mm line naar
    Boss OC-3 Super Octave - via 6,3mm line naar
    Boss RC-3 Loop station voetpedaal - via 6,3mm line naar
    Devine Flex 15A actieve luidspreker + MP3 player + Bluetooth

2.
    Shure Beta 98H/C condensator instrumentmicrofoon - via XLR naar
    Behringer MIC 800 microfoon voorversterker - via 6,3mm line naar
    Mooer Pure Octave pitch shift pedaal - via 6,3mm line naar
    Vox Lil Looper multi-effectpedaal - via 6,3mm line naar
    ION Block Rocker Bluetooth draagbaar geluidssysteem zwart

Alternatieve mic's:
    Sennheiser E 908 B/EW + Sennheiser EW 172 G3-A-EU instrumentset (draadloos, geen voorversterker meer nodig?)
    Sennheiser E 608 dynamische instrumentmicrofoon (geen fantoomvoeding nodig)
    AKG C519M microfoon voor blaasinstrumenten (XLR connector)

Alternatieve loop-stations:
    Boss RC-30 Loop Station (heeft XLR+fantoom-aansluiting, maar daar kan geen octaver tussen)
    Boss RC-1 Loop Station (lekker simpel)

Wie heeft hier ervaring mee en kan me nuttige tips aan de hand doen?
    Kan ik alles zomaar op elkaar aansluiten, waar moet ik rekening mee houden?
    Aan- of afraders?
    Gaat het nog een beetje klinken?

Alvast dank voor reacties!

Ik ben zelf een tijdje opzoek geweest naar een effectprocessor voor saxofoon en heb dus al verschillende dingen geprobeerd. Een van de dingen waar je op moet letten is dat de meeste (gitaar) pedalen niet goed werken wanneer je er een microfoon op aansluit. Je zoekt het best naar stem effecten en loop stations met een xlr-input (rc1 gaat waarschijnlijk niet werken) . Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor de boss ve-5 en hier een pedaaltje op aangesloten. (je vindt op youtube filmpjes van de boss ve-5 gebruikt met sax)

Comment

Met een preamp moet het kunnen. Ik ga de Radial Voco-Loco proberen. Ik laat het weten.

Comment

Working...
      X