Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer aansluiten op verschillende pedalboards

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer aansluiten op verschillende pedalboards

Hoi, ik wil vanuit mijn gitaar naar een mixer en daar de keuze hebben uit 3 verschillende pedalboard opties. Vandaar weer naar de versterker. Hoe kan ik dit het beste doen en welke mixer (niet te duur) is hiervoor het meest geschikt?

gr.

Peter

Hey Peter,
    Hou er rekening mee dat niet veel mixers over een Hi-Z (hoog impedantie) ingang beschikken (nodig om je gitaar er op aan te sluiten).
    Ze zijn er wel en je kunt het eventueel ook met een DI-Box oplossen maar dan heb je nog de pedalboards, welke zijn dat en kunnen die een eventueel line output (wat meeste mixers weer geven) aan?
    Verder zullen de meeste gitaar versterkers een line uitgang (van de mixer) niet fijn vinden.
    Kiezen uit verschillende pedalboards of verschillende effecten kan vaak het beste d.m.v. footswitches gedaan worden.

Comment

Hoi BT-Studio,
      bedankt voor je bericht. Het gaat mij meer om mijn gemak :). Ik gebruik een Korg AX5g, een zoom G3 en een pedalboard met allerlei effecten van Behringer. Ik gebruik ze niet door elkaar maar nu met ik allerlei draden loshalen om van de ene naar de andere te switchen.

Comment

Zie mijn reactie...

Comment

Wat voor versterker gebruik je?

Comment

Ik gebruik een VOX ac15c1 of een VOS ad100vt-xl

Comment

Kun je niet beter gewoon alle stomps in serie achter elkaar zetten en dan die je niet gebruikt op bypass zetten?

Comment

Working...
              X