Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynacord xa2 set schel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dynacord xa2 set schel

Goedenavond,

Ik heb een dynacord xa2 set en nu krijg ik soms terug dat deze schel is. Dit is niet altijd zo. Soms ligt het aan de kwaliteit van de muziek maar niet altijd. Is er iets wat ik kan doen om de hoge tonen minder schel te laten klinken?

In dat geval zou je eens aan een crossover kunnen denken:

DBX 223XS koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Comment

Een crossover bij een XA2 set lijkt me nogal overbodig, aangezien de set werkt op Xa4000 versterkers waar de crossover frequentie in vast staat.
      Zelf vind ik de FX12 top wat karig voor boven 2 FX20, het lukt zeker, maar op hoger volume krijgt de FX12 het wel moeilijker, en dat is dan vooral te horen.
      Probeer eens iets met een goed EQ er wat aan te doen, en liever geen behringer op zo'n set, beetje zonde.

Comment

Ik vraag me sowieso af wat een crossover met schel te maken heeft maar goed.

Ik denk ook dat de crossover pure onzin is.
        Het is namelijk een beetje de eigenschap van de set.
        Vooral op hogere volume wil deze top nogal eens naar het scherpere hoog toe gaan.

Je zou inderdaad wat met eq kunnen gaan werken. Maar mijn ervaring is dat als je het een tikkeltje minder tegen de maximale aan stuurt het ookal behoorlijk minder is.

Comment

Hoi,
          Is het gelukt?
          Ik draai inmiddels 8 jaar met de dynacord xa2 set.
          Ik zet de instelling van de toppen op (schrik niet) op -2 !! DB
          De bassen op 0 DB.
          Proberen en luisteren.
          In het begin had ik ook last van schel geluid van de toppen, die gaan zo hard!
          Artiesten zoals Django, Jan smit, jannes, nick en simon, henk bernard, john west, henk dissel en nog anderen hebben ingeplugd met deze stand van mijn geluidset en het was super!
          Zonder crossover e.d.
          Gewoon doen proberen!
          Zeker in een zaal.
          Ik gebruik deze stand altijd, zowel binnen als buiten.
          Grt

Comment

Working...
          X