Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis in RCF ART 715-a MK2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis in RCF ART 715-a MK2

Beste Forumleden,

Een kleine 2 weken geleden heb ik twee fantastische actieve speakers aangeschaft van RCF.
    De RCF ART 715-a MKII. Ze klonken voor mijn doeleinde fantastisch in de showroom dus de keuze was al snel gemaakt.

Wat mij echter niet is opgevallen in de winkel is, dat als ik de speakers aansluit zonder of met verdere apperatuur er een behoorlijke ruis uitkomt.
    Is dit normaal of zou dit niet mogen.

In mijn geval heb ik heel internet al doorgespit en heb ik alles al geprobeerd.
    Hier even opgesomst wat ik gedaan heb.

Ik sluit de speakers aan op een geaard stopcontact zonder er verder iets op aan te sluiten. Resultaat een ruis in beide speakers.
    Ik sluit de speakers aan op een ongeaard stopcontact zonder er verder iets op aan te sluiten. Resultaar een ruis in beide speakers.
    Ik sluit de speakers aan op mijn mengpanelen : Soundcraft efx12 en/of Powerdynamix 1203. Resultaat zelfde ruis.
    Kabels lopen niet over elkaar.
    Kabels zijn niet defect (goedkopere en duurdere geprobeerd)
    En zijn geen invloeden van tv mobiel of andere apperatuur.
    Volume achter op de speaker helemaal dicht of vol open. Resultaat geen verschil nog een ruis.

Ik ben even ten einde raad. Ik weet dat actieve speakers vaker ruizen maar dat dit behoorlijk hard was heb ik nooit geweten.
    Meerdere mails gestuurd naar diverse zaken en de een zegt dat als ik het volume dicht draai ik helemaal geen hoorbare ruis mag hebben, de ander zegt een beetje ruis was..
    Maar wat is normaal. Hebben andere op het forum ook deze speakers en hebben zij ook last van hoorbare ruis als ze gewoon stanby staan. Of is hier iets tegen te doen?

Hopelijk wilt en kan iemand me hier iets meer over vertellen. Lijkt me sterk dat de speakers defect zijn.
    Of moet ik hier maar mee leren leven want het is normaal..

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

Het kan ook te maken hebben met het stroomnetwerk thuis en dat de frequentie van de wisselspanning hier verantwoordelijk voor is. Wanneer deze bijvoorbeeld niet helemaal stabiel is. Ik geloof dat 50 Hz normaal is.

Je zou eens een speaker mee kunnen nemen op locatie om te kijken of de ruis elders ook zo erg is. Natuurlijk zijn actieve speakers nooit helemaal stil, maar wanneer het zo erg is als je zelf omschrijft dan lijkt me dat ook niet goed. Ik denk overigens niet dat je speakers defect zijn. De kans dat twee nieuwe speakers hetzelfde defect hebben is wel erg klein.

Anders moet je eens naar een professionele stroomverdeler kijken

Stroomverdeler met voltage meter om het input voltage in de gaten te kunnen houden. Een ingebouwd beveiligingssysteem beschermd uw apparatuur tegen schadelijke piekspanningen.

Comment

Top bedankt! Denk dat ik me er zowieso wel eentje aan schaf kan nooit kwaad! Ga her proberen. Bedankt!!

Comment

@ Ronald.
        Wat en hoe doet dit apparaat dan om iets wat niet precies 50 hertz is om het dat weer wel te krijgen?

Bij mijn weten is namelijk emi en rfi radiogolven storing. Daarnaast zou ik er niet graag speakers of een goede versterker aan gaan hangen. We hebben zelf de grote broer ervan en die zit bij ons in het fx / compressie rack om zo kleine storinge en kleine schoonheidsfoutjes eruit te houde.

Maar een echte wereldwonder kastje dat er alle ruis en brom uit haalt is het zeker niet.
        Last edited by ronennieshow; Tuesday-06-01-2015, 07:12.

Comment

@ronennieshow

Ik ben het met je eens dat dit ART kastje geen wereldwonder is, maar het is iets dat eventueel een oplossing kan bieden. De ruis lijkt mij in dit geval veroorzaakt te worden door een instabiele stroombron. Als je een andere oplossing hebt dan is die natuurlijk ook van harte welkom. Het gaat er natuurlijk om dat de TS geholpen wordt ;)

Comment

Ik ben zelf ook in het bezit van de rcf art 715 mk2. Maar ik heb hier amper tot geen last van ruis. Heb ze via xlr aangesloten aan mijn dateq mengpaneel. Maar je heb de kabels en mengpaneel al verwisseld. Dus ik kan je helaas niet veel verder helpen.

Comment

Ik ben er inmiddels uit beste mensen. De ruis die ik hoor in mijn speakers is gedeeltelijk normaal. Enkel word deze toch versterkt door een niet al te stabiel electriciteitsnetwerk.
              De set mogen gebruiken in een nieuw gebouwd huis, met natuurlijk een nieuw electriciteitsnetwerk, en wonder boven wonder.. waren de speakers een stuk minder luidruchtig qua ruis dan thuis. Dit is een opluchting aan de ene kant, maar aan de andere kan wel weer jammer dat de speakers zo gevoelig kunnen zijn. Al bij al, op volume standje hoog top speakers zeker voor dat geld!

Comment

Working...
              X