Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoe maak ik gebruik van faders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe maak ik gebruik van faders

Ik ben een beginnende radio dj.
    Ik ben opzoek naar een mengpaneel waarmee ik muziek onder faders kan zetten.
    Als ik bijvoorbeeld werk met sam broadcaster is het de bedoeling dat ik onder deck a een fader kan zetten en onder deck b een fader.
    Mijn bedoeling is dus om volume te kunnen regelen allebei apart op een fader.
    Ik ben er achter gekomen dat dit niet kan op elk mengpaneel.
    Zijn er mengpanelen waarbij dit wel kan of overige apparatuur?

groeten Stan

Originally posted by StanTie View Post
    Ik ben een beginnende radio dj.
    Ik ben opzoek naar een mengpaneel waarmee ik muziek onder faders kan zetten.
    Als ik bijvoorbeeld werk met sam broadcaster is het de bedoeling dat ik onder deck a een fader kan zetten en onder deck b een fader.
    Mijn bedoeling is dus om volume te kunnen regelen allebei apart op een fader.
    Ik ben er achter gekomen dat dit niet kan op elk mengpaneel.
    Zijn er mengpanelen waarbij dit wel kan of overige apparatuur?

groeten Stan
    Dus je werkt vanaf een computer? Je hebt geen bronnen van audio naast je computer (behalve misschien een microfoon?)?

Comment

Ik werk met een condesator microfoon die aangesloten is op de behringer xenyx 1204 usb.
      Ik werk vanaf mijn laptop maar kan bijvoorbeeld ook mijn mobiel erop aansluiten

Comment

Kijk dan eens naar een midi mixer, ik denk dat dat is wat jij zoekt.

Comment

ik denk niet dat dat de oplossing is aangezien ik een behringer mengpaneel heb, miss is deze U-Phoria iets?
          Kan ik dan 1 jack kabel in de linker output en een jack kabel in de rechter output stoppen en hem dan vervolgens naar twee verschillende kanalen op mijn mengpaneel zetten?

Comment

Vanuit je computer kan je maar 1 kanaal op je mengpaneel laten binnenkomen. Wanneer je meer kanalen wilt zal je met een interface moeten gaan werken. Voor ieder kanaal dat je wil laten binnenkomen op je mixer heb je dan een aparte stereo uitgang nodig. Onderstaande geluidskaart is geschikt voor twee kanalen:

Comment

kan ik ook deze numark dj IO gebruiken als usb geluidskaart
              https://www.google.nl/search?q=Numar...07%3B558%3B372

Comment

De DJ IO is de voorloper van de DJ IO2. Deze kan je ook gebruiken, maar ik weet niet of je die nog ergens nieuw kan kopen.

Comment

Working...
                X