Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overstappen naar geluidsset met meer power

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overstappen naar geluidsset met meer power

Hallo beste leden,
    Mijn boekingen beginnen steeds meer te lopen, en de partijen worden ook steeds groter. Je snapt natuurlijk wel dat je niet voor 100 man kan draaien met 2 Devine Artis 12A speakers. Ik heb daarom nieuwe speakers nodig die aardig wat vermogen kunnen neerzetten en niet snel op de clip gaan. Op dit moment heb ik 700 euro te besteden. Heeft iemand een goede aanrader?
    Alvast bedankt!

Waar gaat je voorkeur naar uit ? Passief of actief ?

Comment

ero

Originally posted by HugoVS View Post
      Waar gaat je voorkeur naar uit ? Passief of actief ?
      als ik daarop mag inhaken, met dit budget zou ik selfpowered (actief) aanraden. Dat is in mijn ervaring de meeste bang for the buck in dit segment, verder heeft TS voor een selfpowered speaker de bekabeling al in huis.

Advies aan TS: spaar nog even door, en koop de beste kwaliteit actieve 12" top die je je kunt veroorloven. Vul je set later naar wens/noodzaak aan met subs, als je gezelschappen groter worden en/of de muziekstijl er om vraagt.
      Binnen je huidige budget zijn EV ZLX-12P mogelijk een goede keuze. Ik moet bekennen ze zelf nog niet te hebben geluisterd, maar binnen dit budget hoor ik er goeie dingen over.

Comment

Het liefst actief.

Oke, bedankt!

Comment

Je moet het natuurlijk zelf gaan beluisteren, maar wil je in die prijscategorie 2 goede actieve speakers hebben die voldoende volume geven voor feestjes van 100 man (en meer) is de EV ZLX12P geen goed alternatief. Op luid volume valt de bass grotendeels weg en dan heb je ook een sub nodig. En dat is voor topicstarter pas later aan de orde. Ik zat onlangs met dezelfde vraag als topicstarter en gezien zijn budget is de dB cromo 12+ de beste keuze. Eventueel ook de Mackie SRM450 maar die klonk iets scheller dan de dB. De dB klonk beter en is goedkoper :) Een alternatief is doorsparen tot een budget van 1200 EUR en dan kan je aan de slag met een Yamaha of QSC die toch meer kwaliteit bieden.

Comment

Ik zou een afspraak maken met Bax en daar eens langsgaan. Hebben een wand vol met speakers.
            Als je van te voren even mailt voorkom je dat er door drukte niemand je kan helpen en kunnen ze eventueel wat voor je klaar zetten.

Toch denk ik dat het voor jou handiger is als je nog even door gaat sparen. Wanneer je echt een stijging in je boekingen ziet en het aantal
            man steeds groter wordt, zou ik voor een wat grotere set kiezen die net even wat meer aan kan, heb je net wat meer spelingsruimte en kun je een flinke tijd vooruit. Anders kun je snel alweer naar iets anders zoeken. 700,- euro lijkt veel, maar is een karig budget voor een complete PA set waarvan je net even wat meer wilt vragen.

Maar nogmaals, ga eens langs bij Bax, laat je informeren en kijk ook even naar de wat duurdere modellen, maak dan de afweging.

Comment

Working...
            X