Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidinstallatie voor hotellobby

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidinstallatie voor hotellobby

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede geluidsinstallatie voor een hotellobby van tachtig vierkante meter. Het is een open ruimte met een goede akoestiek.

Er zijn een aantal eisen waaraan moet worden voldaan:

- Het moet een systeem zijn dat uiteindelijk draadloos door middel van een iPad (spotify) te bedienen valt;
    - Er moet een mogelijkheid zijn om twee Pioneer CDJ900's en één DJM900 op aan te sluiten;
    - De ruimte is tachtig vierkante meter, wordt gebruikt als hotellobby (goede achtergrondmuziek) maar moet ook de 'punch' hebben om een borrel te verzorgen;
    - Het liefst zwarte boxen met een zo discreet mogelijk uiterlijk;
    - Het mag inclusief versterker, boxen en bluetoothvoorziening € 1000,- kosten.

Ik hoop dat jullie maar hier mee verder kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,

Jelle

Originally posted by jellelobbes View Post
    Het mag inclusief versterker, boxen en bluetoothvoorziening € 1000,- kosten
    Ik zal je alvast maar waarschuwen dat dit een heel erg karig budget is.
    Achtergrondmuziek gaat niet hard. Voor een ruimte van 80m2 betekend dat je dan op verschillende punten in die ruimte speakers moet hebben, dat moet je spreiden anders hoor je aan de ene kant de ruimte nauwelijks muziek en is het aan de andere kant te hard. Voor puur achtergrond gaat het misschien nog wel lukken, maar als je echt een installatie wil die ook echt die 'punch' kan geven zoals jij het noemt, en dus ook goed te zijn recht komt als het wat harder mag dan heb je denk ik te weinig budget.

Volgende punt: waarom bluetooth? Het bereik van een bleutooth signaal is niet om over naar huis te schrijven. Je zou dus sowieso altijd in de buurt moeten blijven van de installatie. Ik zou daarom eerder kiezen om gewoon een standaard computer of laptop aan de installatie te hangen en van de Remote-optie van Spotify gebruik maken. Kan je namelijk gewoon via WiFi werken en kun je in het hele hotel de muziek beheren op je iPad.

1000,- euro, waarom te weinig:

-neem ook mee dat je kabels moet kopen
    -je hebt een mengpaneel nodig om meerdere bronnen op je versterker aan te sluiten (zowel bij actief als passief)
    -je apparatuur wellicht ergens in moet, case of 19"rack

De kabels, de versterker en mengpaneel zullen al snel meer dan de helft van de budget vreten. Moet je ook nog (minimaal) 4 speakers kopen die ook nog eens ergens naar klinken.

Mijn ervaring is dat de meeste (kleinere) hotels voor een kleine horeca (100 volt) installatie kiezen met kleine speakertjes door de hele ruimte voor achtergrond en boven de bar (of los) een complete PA installatie hebben voor wanneer het wat harder kan/mag. Of ze maken een combinatie.

Comment

Originally posted by Groninger View Post
      Ik zal je alvast maar waarschuwen dat dit een heel erg karig budget is.
      Achtergrondmuziek gaat niet hard. Voor een ruimte van 80m2 betekend dat je dan op verschillende punten in die ruimte speakers moet hebben, dat moet je spreiden anders hoor je aan de ene kant de ruimte nauwelijks muziek en is het aan de andere kant te hard. Voor puur achtergrond gaat het misschien nog wel lukken, maar als je echt een installatie wil die ook echt die 'punch' kan geven zoals jij het noemt, en dus ook goed te zijn recht komt als het wat harder mag dan heb je denk ik te weinig budget.

Volgende punt: waarom bluetooth? Het bereik van een bleutooth signaal is niet om over naar huis te schrijven. Je zou dus sowieso altijd in de buurt moeten blijven van de installatie. Ik zou daarom eerder kiezen om gewoon een standaard computer of laptop aan de installatie te hangen en van de Remote-optie van Spotify gebruik maken. Kan je namelijk gewoon via WiFi werken en kun je in het hele hotel de muziek beheren op je iPad.

1000,- euro, waarom te weinig:

-neem ook mee dat je kabels moet kopen
      -je hebt een mengpaneel nodig om meerdere bronnen op je versterker aan te sluiten (zowel bij actief als passief)
      -je apparatuur wellicht ergens in moet, case of 19"rack

De kabels, de versterker en mengpaneel zullen al snel meer dan de helft van de budget vreten. Moet je ook nog (minimaal) 4 speakers kopen die ook nog eens ergens naar klinken.

Mijn ervaring is dat de meeste (kleinere) hotels voor een kleine horeca (100 volt) installatie kiezen met kleine speakertjes door de hele ruimte voor achtergrond en boven de bar (of los) een complete PA installatie hebben voor wanneer het wat harder kan/mag. Of ze maken een combinatie.
      Bedankt voor je reactie! Hier moet inderdaad alles van aangeschaft worden, is een 100 volt installatie een slimme oplossing? Die borrels zouden ook niet vaak voorkomen, dus voor die gelegenheden zouden wij nog wat kunnen huren mocht het nodig zijn. Heb jij een beetje een idee wat ik zou moeten aanschaffen voor een compleet systeem?

Comment

Ik zou met dit budget helemaal niks doen.
        1000 euro voor iets professioneels met je wensen is waanzin, dit moet zeker ook dag in dag uit werken.
        Wil je iets professioneel, gebruik je het professioneel, betaal als een professioneel.
        Dit is onderdeel van je bedrijf, niet een slaapkamer.

80m2 is al een behoorlijke ruimte en als je dit een klein beetje fatsoenlijk wil doen heb je al een veel voud nodig van je budget.

Daarnaast spotify is NIET voor commercieel gebruik en niet toegestaan voor je doel, maar met het budget waar je mee aankomt verwacht ik niet dat je dat iets intereseert.

Tip van iemand die voor de hobby onderneemt, als je niks investeert is het moeilijk iets te verdienen en serieus genomen te worden.
        Ondertussen zelf al een paar keer me neus gestoten aan hmmmm dat kan ook wel goedkoop
        Last edited by ronennieshow; Thursday-15-01-2015, 12:51.

Comment

Working...
        X