Announcement

Collapse
No announcement yet.

laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• laptop

Hallo,

tot op heden heb ik altijd met een desktop pc voorzien van 2 geluidskaarten gedraaid. Maar ik van dat deze pc te langzaam was, dus heb ik een nieuwe laptop gekocht.
    Deze laptop is voorzien van dolby en zelf dacht ik hierbij een externe soundkaart te pakken en klaar is kees. Nu zie ik overal dat men audio uit het hdmi signaal kan halen.
    Mijn laptop heeft ook een HDMI aansluiting.
    Hoe kan ik nu het beste mijn laptop aansluiten op mijn mengpaneel (2 kanalen !!!)

Roy

Laat dat idee lekker varen! Mocht je hier al een fatsoenlijk geluid uit krijgen (we hebben het over PA, niet over video games), dan zal je alsnog een apparaat moeten hebben dat het digitale HDMI signaal omzet naar een analoog lijnsignaal. Er zal dus conversie moeten optreden en conversie = vertraging. Bovendien zou je de geluidskaart zo moeten configureren dat het geluid over twee verschillende uitgangen wordt uitgestuurd en dan moet ook nog het conversie apparaat dit om kunnen zetten naar twee aparte signalen naar je mengtafel toe. Gaat dit werken?

Koop gewoon een dj geluidskaart, dan weet je zeker dat het zonder vertraging gaat werken. Deze bijvoorbeeld:

Comment

Dank voor de snelle reactie.......

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
        Koop gewoon een dj geluidskaart, dan weet je zeker dat het zonder vertraging gaat werken.
        Huh deze mis ik even.
        Zonder vertraging gaat werken? Volgens mij gaat hem dat sowieso niet worden. Er zal altijd een latency in je systeem zitten wanneer je van een digitaal naar annaloog overgaat. Hoe beter ( en helaas vaak ook duurder ) je systeem is hoe minder deze vertraging zal zijn.

Maar zonder? Ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig.

Comment

Correctie dan op bovenstaande. Zonder merkbare vertraging. De paar milliseconden latency kan je makkelijk op de koop toe nemen.

Comment

Working...
          X