Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies: Monitor stands / Mon pads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies: Monitor stands / Mon pads

Een goede dag iedereen,

Bij deze mijn eerste post en gelijk een vraag ;).

Op het moment bezit ik de LSR305's van JBL. Daarbij heb ik een Focusrite Scarlett 2i2 als geluidskaart.
    Ik heb nog geen monitor stands of mon pads. Daarom wil ik graag een 'upgrade' doen van mijn 'geluidsset'.

Wat voor monitor stands of mon pads raden jullie mij aan? Ik heb al veel research gedaan maar ik kom er gewoon niet uit.
    In de winkel waar ik mijn monitors heb gekocht stonden ze op de IsoAcoustics ISO-L8R130's (of een grotere versie). Deze stands lijken mij erg handig omdat ze de trillingen goed dempen plus ze uitschuifbaar zijn, zodat ik ze op de juiste hoogte kan instellen. Denken jullie dat het de 80 euro (of meer) waard is? Zo niet, wat raden jullie mij aan? Misschien stands die ik aan de muur kan bevestigen of gewoon een setje mon pads van 30 euro?

Alvast bedankt!

Mvg,

Jacco

Maar is wat je nu vraagt eigenlijk niet gewoon de vraag: wat wil ik het liefste?
    Prima joh, bevestigen aan de muur. Maar ik kan toch niet bepalen voor jou of dat het handigste is?
    Ook ligt het puur bij jou of JIJ het die extra 80,- euro het er voor over zou hebben.
    Ikke niet, maar dat verschilt toch per persoon? Jij bent de enige die jouw situatie kan beoordelen.

Ikzelf zou niet zo moeilijk doen en gewoon die pads van 30,- nemen, als ik zou moeten kiezen....

Comment

Ik ben het helemaal eens met Groninger. Het is natuurlijk het beste om je monitoren op oorhoogte te hebben, maar dat is natuurlijk niet altijd haalbaar. Je kan dan 80 euro uitgeven om dit te bereiken maar dan moet je het er wel voor over hebben.

Een setje mopads is in de meeste gevallen ook prima. Je kan hiermee je speakers wat omhoog kantelen zodat de je speakers richting je oren spelen. 99/100 keer is dit een prima oplossing voor hobbymatig gebruik. Daarnaast zullen mopads voor minder resonantie en daarbij vaak een strakker geluid en in sommige gevallen betere bassresponse zorgen.

Comment

Working...
      X