Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met laptop meerdere versterkers aansturen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met laptop meerdere versterkers aansturen

We gaan dit jaar voor de vierde keer naar de Nurburgring (dit jaar grune holle rock geworden) en normaal sturen we via de koptelefoonuitgang van de laptop twee versterkers aan via een split kabel. (lekker muziek blazen op camping mullenbach naast de nurburgring)
    Dit is niet de meest perfecte oplossing en zou willen weten wat de beste oplossing is:

Een externe geluidskaart met meerdere uitgangen of een usb mengpaneel en wat bied mij de beste kwaliteit?
    (ik heb het vermoeden dat de dynamiek van een koptelefoon uitgang niet het beste is , dus heb daardoor niet het volle vermogen uit mijn versterkers volgens mij)

De dynamiek van de meeste on board geluidskaarten is inderdaad niet top en een USB interface zal het outputsignaal vanuit je laptop kwalitatief verbeteren. Vergeet niet dat dit slechts een onderdeel is van een heel keten. Heb je budgetversterkers en dito speakers dan zal de verbetering niet echt significant zijn.

Comment

Wat voor 'kwaliteit' zoek je om te 'blazen op de camping'?

Comment

systeem:

bell pcx 9024 amp.(helemaal gechecked en overhaald )
        2 X hk audio cl tops (overhaald)+ 2X powerworks subs

+2x realistic pro 360 (overhaald - ik weet realisitic.....maar toch zijn dit zeer goede speakertjes) hier zal ik dan nog een tweede (budget of tweede hands) versterker bij halen +/-2x 500 w

We hebben een gemeenschapstent met een hele set bierbanken buiten en dan feest vieren, dan willen we het maximale eruit halen als het mogelijk is. Dus ik wil wel iets hebben wat een stabiele output geeft naar de versterkers.En de koptelefoon uitgang doet dat niet.

Comment

Als ik alles zo door zit te zoeken kom ik uit op een da converter.
          Is dat een goed keus ? Zoja , wat zou een aanbevolen product kunnen zijn tot een 200 euro bijv. ?

Comment

Als je digitaal muziek wil afspelen is een da (Digitaal naar Analoog) converter wel handig. :)
            Elk geluidskaart met een uitgang heeft een DA converter. Als er een ingang op zit ook een AD converter.
            Verschil in converters (in geluidskaarten) verschillen vooral tussen de 20 euro kaartjes en de 100 euro.
            Verschil tussen de duurdere kaarten zijn meer meetbaar dan hoorbaar. En zeker niet hoorbaar op een camping..

Comment

Oke . dan gaan we eens kijken naar een mooie da converter. Iedereen bedankt voor zijn tijd.:D

Comment

Working...
              X