Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp voor een geluidsgroentje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag hulp voor een geluidsgroentje

Goedemiddag allen,

Ik heb recentelijk een computer gebouwd en nu vond ik het tijd worden om mijn 2.1 goedkope creative setje eens in te ruilen voor een 2.0 professionele speakerset. Ik luister alle soorten muziek en ik houd ook wel van een beetje bass en daardoor is mijn keuze gevallen op de Hercules DJ-monitor 5 (2x) (http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...-details.html#), aangezien deze een mooie prijs heeft. Nu is mijn vraag, wat heb ik verder allemaal nodig om deze volledig werkend aan mijn nieuwe computer te kunnen aansluiten..? Een vriend van me zei iets over een geluidskaart, maar die had er zelf ook niet veel verstand van. Nu weet ik dat er een standaard geluidskaart in mijn pc zit, maar deze misschien niet goed genoeg is..? Graag hoor ik verder wat ik dus voor randapparatuur nodig heb buiten de speakers om deze volledig werkend te krijgen!:D

Alvast bedankt mede bax-ers. Ik hoop overigens dat ik in het goede topic zit.

Ik denk dat als je een beetje een leuke geluidskaart neemt om aan je computer te hangen je al snel op zowat de helft van de prijs van je speakers zit.

Kortom probeer het eerst eens gewoon rechstreeks op je computer. Dit zijn namelijk nu niet de speakers waarvan je zegt goh laat ik daar eens een toffe geluidskaart voor aanschaffen. Geluid uit je speaker is zo goed als de zwakste schakel. Dus als je hele goede speakers maar slechte pc of bron hebt dan heb je er vrij weinig aan net als een hele goede geluidskaart met minimale speakers eraan. Dan komt het product niet helemaal tot zijn recht.

Daarnaast kan je altijd als nog een geluidskaart kopen als het niet bevalt.

Comment

Ik weet nou niet zeker of mijn antwoord is geplaatst, maar aangezien ik 'm niet zie typ ik deze ook maar even. Maargoed, bedankt voor het antwoord, ik ben nu van plan om enkel de speakers te halen. Ik neem aan dat ik daar dan ook wel content mee ben:)

Comment

Working...
      X