Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen yamaha msr800w en db technologies sub 15d

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keuze tussen yamaha msr800w en db technologies sub 15d

Dag allemaal,

ik werk momenteel met de tops van QSC hpr122i maar wil me graag een sub erbij nemen, omdat de subs qsc hpr151i of sub181i niet te vinden zijn heb ik 2 subs op staan die ik kan aankopen, alleen weet ik niet of ik deze subs met mijn tops kan combineren om een goed geluid te creëren, het gaat hier over een sub Yamaha msr800w en de db sub 15D.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen en zeggen welke sub het beste is om te werken met de qsc tops of welke sub het beste is om echt laag te gaan en ervaring tussen deze 2 subs wat kwaliteit betreft.
    Graag jullie reactie

Niemand ??
    Misschien dat ik de vraag anders moet stellen.....
    Ben in het bezit van 2 tops qsc hpr 122i, ik wil er graag een sub bij maar weet niet welke zich goed met deze 2 tops verhouden of goed klinken, ik heb keuze uit 3 subs nl:
    1) Yamaha MSR800W sub
    2) DB 18D
    3) EV sba 760
    Welke sub raden jullie mij aan en is kwalitatief goed voor lage en zuivere bas

Alvast bedankt!

Comment

Als eerste.
      Rustig rustig. Je post staat er nog net een dag en we beginnen al te jagen. Jagen doen we in een bos op beesten niet hier op het forum.

Welke sub raden jullie me aan? In je lijst staan subs waarvan er 2 al waarschijnlijk maar door erg weinig mensen gehoord zullen zijn. Sterker nog in hun bezit hebben.
      Begrijp goed dat de meeste maar 2 subs hebben ( ok nog eens de zelfde ) en ze dus eigenlijk nagenoeg nooit echt langs elkaar 1 op 1 kunnen vergelijken.

Dan heb je een ev sba 760 die al dik 30% meer kost dan de andere.

Als het echt zo belangrijk is dat je het beste aan kwaliteit en goed lage zuivere bas wil zou ik:
      1 zelf gaan luisteren. ( iedereen heeft toch zijn eigen mening hierin. )
      2 me budget ernstig gaan verhogen. Voor de prijsklasse kan je erg leuke en nette bas kasten scoren maar de echt aller laagste en zuiverste bas? Tja dan zijn er nog wel een paar die leuker zijn. Helaas hangt er dan ook een ander prijs kaartje aan.

mijn tip nogmaals. Ga erheen. Luister zelf. Ga niet uit van een stel forumbezoekers als het echt zo belangrijk is voor jezelf. Zeker niet als het bij 2 van de 3 al zoon onbekende subs zijn die je nagenoeg nergens tegenkomt ( ok niet handig als er wat stuk aan gaat )

Comment

Hoi ronennieshow,

Ja, sorry dat het een beetje overkwam als jagen (in de ardennen) maar ik moest zo snel als mogelijk een keuze maken omdat anders 1 van de 3 subs weg was.
        Ik heb uiteindelijk de keuze moeten maken tussen de DB 18D en de EV sba 760, de Yamaha heb ik links laten liggen omdat de bas niet echt zuiver is naar mijn idee, dit is wel persoonlijk.
        De overige 2 heb ik laten spelen met de qsc tops en moet zeggen dat de EV er als beste uit sprong, een echt lage bas en toch zuiver terwijl de DB ook echt laag kon gaan maar persoonlijk vond ik hier dat de bas niet compact was, het was op een gegeven ogenblik net dat je zo,n nagalm hoorde van de bas wat niet ten goede kwam in combinatie met de tops. Mijn beslissing is dan zonder twijfelen gevallen op de sba760, in combinatie met de hpr,s klonk dit perfect en dat voor een 15". Ben zeer tevreden met mijn nieuwe aanwinst:D

Bedankt voor je reactie!
        Last edited by HPR; Saturday-31-01-2015, 01:19.

Comment

Working...
        X