Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid voor een feestje +/- 150 man.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid voor een feestje +/- 150 man.

Beste BaxForum Leden,

Ik ben momenteel in het bezit van
    - 2x JB Systems TSX12 (Passief 200 - 349 Watt, 12 inch)
    - 1x Behringer Eurolive B1500D-PRO (Actief 1000 - 1400 Watt, 15 inch)

Nu heb ik binnenkort voor de carnaval een feest waarbij +/- 150 man aanwezig zullen zijn en nu heb ik met deze set met 50 - 100 man geen probleem maar 150 gaat deze niet trekken denk ik?
    Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een relatief goedkope nieuwe toppenset (Actief, geen geklooi met versterkers)
    Gezien ik nu al in het bezit ben van de Behringer B1500D en ik hier tevreden over ben viel mijn oog al snel op de Behringer Eurolive B615D (750 - 1499 Watt) maar lees hier veel kritiek over namelijk ruis en snelle piek bij half vermogen. Waar andere zeggen dat deze 6 tennisvelden ver te horen is en helemaal tevreden zijn en slechts ruis te horen is zonder muziek aan. €409-,

Dan heb je ook nog de Behringer Eurolive B215D deze schijnt in de specificaties maar half zo krachtig te zijn in vermogen (350 - 499 Watt).
    Als ik uitga van de reviews waarbij ik lees dat de duurdere variant B615D de 1500W bij lange aan niet haalt en dit eerder op een 1000 Watt max zit. €309,-. Moet dit vermogen ook nog is door de helft voor de relaliteit?

Mijn vraag is dus wat jullie ervaring eventueel is met deze speakers (B615D v.s. B215D) of wat ik het beste kan nemen als alternatief.
    De ruimte waarin in draai heeft een vrij hoog platfond dus de akoestiek is niet echt geweldig. Daarnast praten we over een ruimte van max. 15x15 naar schatting.

Alvast bedankt voor jullie raad/advies.

MvG
    Jordy
    Last edited by Jordy95; Sunday-25-01-2015, 20:05. Reason: Toevoegen product links

Hallo Jordy,

Ik heb zelf de tsx 15 en daar draai ik maximaal 75 mee weg. De b215d zijn erg leuke boxen, het geluid word bij hoog volume wel een stuk onaangenamer. In samenwerking met een Behringer sub van 18inch zijn ze echt top ! Ik heb zelf een Dap Clubmate 15 en daar draai ik met gemak 100 man mee weg. Bij grotere feesten (150 man) gebruiken we ook nog 2 tsx 15. Wat je zou kunnen doen:
    Dap Clubmate 15 aanschaffen (heel makkelijk mee te nemen.)
    Behringer 2 x b212d + 1(of 2) b1800d).

Comment

Ik begrijp niet helemaal waarom je voor een 15 inch top zou willen gaan als je er toch al subs onder gaat zetten.

Sowieso zal je als je naar de 150 man wil gaan er al echt minimaal een extra sub mee naar toe moeten nemen. Zelfs dan is het eigenlijk gewoon weg heel erg krap aan en te ligt in vermogen.

Ik ben eigenlijk zelfs van mening dat op het moment dat je over de 100 personen gaat je al dit soort setjes beter kan laten staan. Dan zal je gewoon echt een stapje omhoog moeten gaan zetten p de kwaliteitsladder.

De clubmate 15 zou ik gewoon weg echt laten staan. Ik begrijp niet waarom jorisgeurtsen met het naar mijn mening belachelijke idee komt om 2 totaal verschillende sets zomaar doelloos aan elkaar te knopen. Hoe meer verschillende sets je bij elkaar gebruikt hoe moeilijker en complexer het word om er wat fatsoenlijks van te maken. Daarnaast moet je onnodig veel spullen mee nemen omdat er meer dan genoeg merken en sets zijn die het wel makkelijk af kunnen met 1 / 2 subs en 2 toppen. Maar dan zit je wel in een ander segment. Helaas dus ook een ander prijs kaartje.

Kijk eens naar bijvoorbeeld de db-technologies flexsys serie. Heel erg nette sets voor ja inderdaad wat meer maar zeker wel het geld waard zijnde budgetten.

Comment

Working...
      X