Announcement

Collapse
No announcement yet.

vervormd geluid door positie boxen ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vervormd geluid door positie boxen ???

Hey,

dit weekend een prive-feestje gehad en had dit voorval.

mijn 2 boxen op statieven ( qsc KW122 ) stonden voor mij met daartussen een tafel van 1 meter waar controller en pc opstond.
    toen ik mijn geluid wat luider zette hoorde ikzelf een vervormd geluid vooral de bass, ik ga voor mijn boxen gaan luisteren en daar is het geluid perfect dus geen vervorming.
    hoe komt dit ? want dit was meerdere malen op de avond dat ik dacht van : shit dat geluid trekt hier op niets maar de mensen op de dansvloer hoorden een perfect geluid ?
    nog als extra info, ik stond redelijk dicht bij een muur achter mij.

hoe komt dit en vooral hoe kan dit vermeden worden ?

alvast bedankt

En het waren geen voorwerpen die door resonantie aan het meetrillen waren op iets of tegen iets?

Daarnaast, hou ten aller tijden je cliplampjes in de gaten. 9/10 Keer werk je de versterker van een actieve speaker eerder de clip in dan dat je je speaker overstuurt. Meestal is een cliplampje dus een aardig goede indicatie.

Comment

het was zeker niet het clippen van mijn boxen want het geluidsvolume stond niet zo hoog, zoals gezegd was het geluid VOOR de boxen uitstekend enkel ik die ACHTER de boxen stond kreeg een vervormd basgeluid.
      dit klinkt heel erg raar en is ook de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Comment

Achter je speaker set klinkt het ALTIJD anders als ervoor.
        Dit komt als eerste omdat je afstraling van je speaker niet op elke frequentie gelijk is. Hoe lager de frequentie hoe meer er naar achter afgestraald word ( waar jij dus staat ). De hoge frequenties die je wel redelijk goed kan horen zijn over het algemeen reflecties die je hoort door dat wat de ruimte naar je terug straalt.

Als je dan ook nog eens dicht bij een muur staat dan hoor je niet alleen dat wat je speaker naar achter afstraalt en wat je uit de ruimte terug krijg maar ook nog eens dat wat nog een keer via de muur gereflecteerd word. Hierdoor kan je dus inderdaad af en toe rare geluiden en effecten krijgen achter je set.

Comment

hey,

bedankt voor je reactie.
          dus het is beter om niet te dicht bij een muur te staan dan ?
          of zijn er nog andere tips om dit te vermijden.

eerste reactie was dat het aan mijn boxen lag.
          tweede reactie was dat er iets aan mijn gehoor was.
          derde reactie was what the fuck is this
          hahaha

Comment

precies wat ronnieshow zegt. Zeer herkenbaar effect, afhankelijk van de ruimte, gebruikte set en plaatsing van de set kan het effect voor jou als DJ best knap vervelend klinken.... typisch geval van pech gehad :-) (of leg jezelf een monitorspeakertje neer). Ikzelf ervaar het effect het sterkste/verlendste bij het draaien over een setje van 2 fullrange topjes zonder subs (zoals jij beschrijft), ook dichtij de achterwand helpt niet echt mee. Je krijgt dan vaak wonderlijke effecten in het mid-laag. Zolang het geluid voor je publiek in orde is, verder weinig aan de hand lijkt me.

Comment

ok guys, bedankt voor de tips en info

Comment

Working...
              X